صادرات 4 محصول گلخانه ای بدون QR code ممنوع است

به گزارش وبلاگ مهیار، از ابتدای آذر ماه صادرات 4 محصول گلخانه ای بدون QR code ممنوع است.

صادرات 4 محصول گلخانه ای بدون QR code ممنوع است

معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در همایش گلخانه داران استان گفت:با توجه به کمبود منابع آب در چند سال اخیر انتقال محصولات از سطح فضای باز به گلخانه ها باعث ارتقا بهره وری آب خواهد شد.

به گفته تورج نوروزی، در سند ملی سازکاری با کم آبی نیز انتقال محصولات سبزی و صیفی به گلخانه ها به صورت ویژه در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه مصرف آب در هر 10 تا 11 هکتار گلخانه معادل یک هکتار فضای باز است، گفت: از ابتدای آذر ماه صادرات 4 محصول خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه و بادمجان بدون QR code ممنوع است.

معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: مهمترین بخش سلامت جامعه سلامت مواد غذایی است که بخش عمده آن به وسیله کشاورزان و فراوریکنندگان این بخش فراهم می شود.

معاون دفتر امور گلخانه ها، گیاهان زینتی و قارچ های خوراکی نیز گفت: دستورالعمل ارتقاء سلامت محصولات گیاهی به منظور شناسایی و نظارت بر فرآیند فراوری تا عرضه داخلی محصولات سبزی و صیفی گلخانه ای به وسیله وزیر جهاد کشاورزی و سازمان حفظ نباتات برای این محصولات ابلاغ شده است.

آقای فاتحی ادامه داد: این فرآیند در کل گلخانه های سبزی و صیفی در طول مدت یک سال با عاملیت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و نظارت استانی سازمان جهاد کشاورزی استان ها و نظارت عالیه سازمان حفظ نباتات و معاونت امور باغبانی عملیاتی می شود.

او شناسایی کلیه فراوریکنندگان و محصولات سبزی و صیفی گلخانه ای و اطلاع رسانی دستورالعمل، شناسایی و استقرار مسئول فنی، مسئول تجربی فراوری و نظارت دقیق تر بر عملکرد آنها، شناسایی واحد های سورت و بسته بندی و مراکز عمده عرضه، بهبود مدیریت فراوری تا عرضه، اصلاح و نوسازی و تجهیز گلخانه های سبزی و صیفی، ایجاد ردیف اعتباری ویژه برای تسهیلات مقرون به صرفه قیمت را از مهمترین الزامات فرآیند فراوری تا عرضه داخلی محصولات سبزی و صیفی گلخانه ای عنوان نمود.

وبلاگ مهیار خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "صادرات 4 محصول گلخانه ای بدون QR code ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 4 محصول گلخانه ای بدون QR code ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید