صبحانه امروز: پنکیک پفکی و خوش طعم و بوی خانگی!

به گزارش وبلاگ مهیار، پخت پنکیک در عین حال که بسیار ساده است، ولی رمز و رازهایی دارد تا خوش طعم، پفکی و خوشبو بشود. ما در این مطلب این نکات را به شما آموزش می دهیم.

صبحانه امروز: پنکیک پفکی و خوش طعم و بوی خانگی!

دستور پخت پنکیک این صبحانه ساده و خوشمزه یکی از رایج ترین روش های تهیه صبحانه است. پنکیک یک صبحانه یا میان وعده ساده و خوشمزه است که سرعت آماده شدن آن باعث شده نزد بسیاری از خانم ها پرطرفدار باشد. برای تهیه پنکیک احتیاجی به استفاده از مواد خاصی ندارید و با موادی که در هر آشپزخانه ای پیدا می گردد، می توانید پنکیک درست کنید.

از طرف دیگر، دستور پخت پنکیک بسیار ساده است و احتیاج به مهارت خاصی ندارد. با ما در مجله اینترنتی وبلاگ مهیار همراه باشید تا طرز تهیه یک پنکیک بسیار ساده، ولی خوشمزه و پف دار را با طعم و بویی بی نظیر به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای دستور پخت پنکیک برای 8 نفر:

  • تخم مرغ: 2 عدد
  • وانیل: یک چهارم قاشق مربا خوری
  • آرد سفید: 2 پیمانه
  • بیکینگ پودر: 2 قاشق چای خوری
  • شکر: 6 قاشق غذا خوری
  • شیر: 2 پیمانه سر خالی
  • روغن مایع: 6 قاشق غذا خوری
  • نمک: نصف قاشق چای خوری

دستور پخت پنکیک خانگی:

مرحله 1:

تخم مرغ ها را درون یک ظرف جادار به یاری همزن دستی به خوبی هم بزنید.

مرحله 2:

شکر را اضافه کنید و دوباره مواد را خوب هم بزنید. سپس وانیل را بیفزایید و هم بزنید. دقت کنید که بیش از حد به پنکیک وانیل نزنید؛ چون در این صورت پنکیک تلخ خواهد شد.

مرحله 3:

در این مرحله از دستور پخت پنکیک باید روغن مایع را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله 4:

آرد، بیکینگ پودر و نمک را 3 بار الک کنید تا آرد، بافت نرم و لطیفی پیدا کند.

مرحله 5:

در دستور پخت پنکیک حرفه ای باید مخلوط آرد را بلافاصله، ولی کم کم داخل مخلوط تخم مرغ بریزید. دقت کنید که این کار را به آرامی و طی 4 مرحله انجام دهید تا آرد گلوله گلوله نگردد و هر بار به خوبی هم بزنید.

مرحله 6:

شیر را کم کم به مایه پنکیک اضافه کنید و هر بار به آرامی هم بزنید. اگر شیر در دسترستان نبود، به همان اندازه آب بیفزایید و مواد را خوب هم بزنید تا مایه پنکیک یکدست گردد. این مایه باید کاملاً شل و یکدست باشد.

مرحله 7:

ادامه دستور پخت پنکیک به این صورت است که یک تابه مناسب را که داخل آن اندازه کمی روغن ریخته اید، روی حرارت ملایم قرار دهید. صبر کنید تا روغن داغ گردد. با یاری یک ملاقه از مایه پنکیک بردارید و آن را داخل تابه بریزید. خواهید دید که روی مایه پنکیک حباب تشکیل خواهد شد.

مرحله 8:

وقتی قسمت زیر پنکیک ها طلایی شد، آنها را برگردانید و صبر کنید تا طرف دیگرشان هم طلایی رنگ گردد. به همین ترتیب ادامه دهید و همه مواد را به صورت پنکیک سرخ کنید.

تا اینجای کار دستور پخت پنکیک کامل شد. حالا می توانید با استفاده از عسل، شکلات صبحانه، میوه های دلخواه، پودر قند یا… پنکیک هایتان را تزئین کنید.

مطلب پیشنهادی: می توانید خورشت سیب و آلبالو، غذای خوشمزه شاهرودی را اینجا بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "صبحانه امروز: پنکیک پفکی و خوش طعم و بوی خانگی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صبحانه امروز: پنکیک پفکی و خوش طعم و بوی خانگی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید