صفر تا 100 بازار مسکن در شهرک غرب

به گزارش وبلاگ مهیار، خبرنگاران- خرید آپارتمان در شهرک غرب به طور میانه متری 127 میلیون و 200 هزار تومان آب می خورد. با این اوصاف قیمت یک واحد 50 متری و نقلی در شهرک غرب به شش میلیارد و 360 میلیون رسیده که این عدد تقریبا دو برابر میانگین ارزش خانه های تهران است. صاحبخانه ها در شهرک غرب با همین فرمول ها از مستاجران انتظار کرایه خانه دارند و به خاطر همین کسی که بابت یک واحد 100 متری و دوخوابه شهرک غرب را برای اجاره نشینی انتخاب می نماید، باید دست کم 300 میلیون پول پیش جور کند و ماهی 15 میلیون اجاره بدهد.

صفر تا 100 بازار مسکن در شهرک غرب

قیمت آپارتمان در شهرک غرب

خرید آپارتمان در شهرک غرب برای کسی که دنبال یک خانه 100 متری است، به طور میانه 12 میلیارد و 720 میلیون تومان هزینه دارد. آخرین آنالیز ها از بازار مسکن شهرک غرب نشان می دهد در این محدوده از مرکز قیمت هر متر مربع آپارتمان مسکونی به شکل میانگین به 127 میلیون و 200 هزار تومان رسیده و ممکن است به خاطر نوسازبودن واحد و داشتن امکاناتی مثل آسانسور، انباری و پارکینگ رقم پیشنهادی فروشنده اختلاف زیادی با این عدد داشته باشد.

خرید آپارتمان در شهرک غرب نسبت به میانه ارقامی که از کل تهران به دست آمده، متری 59 میلیون تومان بیشتر خرج برمی دارد. برای اینکه درک بهتری از این قضیه داشته باشید، باید بدانید میانه قیمت مسکن در تهران براساس نو ترین آنالیز ها به متری 68 میلیون و 200 هزار تومان رسیده و عدد متری 127 میلیون و 200 هزار تومانی که در شهرک غرب حاکم است، دقیقا 1.86 برابر میانگین کل مرکز محسوب می شود.

قیمت آپارتمان در شهرک غرب البته درمقایسه با سه ماه قبل یعنی اواخر اردیبهشت حدود دو درصد افت داشته، اما نسبت به شش ماه قبل عدد و رقم هایی که فروشنده ها به خریداران پیشنهاد می دهند و در سایت های خریدوفروش می نویسند، 12 درصد افزایش دارد و این عدد -127 میلیون و 200 هزار تومان- درقیاس با پارسال 48 درصد بیشتر است.

نو ترین ارقام پیشنهادی برای خرید آپارتمان در شهرک غرب

قیمت آپارتمان 100 متری در شهرک غرب به وسیله فروشنده ای دقیقا 12 میلیارد مشخص شده است؛ متری 120 میلیون که از میانه ارقام پیشنهادی فروشنده ها در شهرک غرب کمتر است. خانه ای که در بلوار فرحزادی آگهی شده و فروشنده احتمالا به خاطر عمر بنا 17 ساله و نداشتن آسانسور، اصطلاحا زیر قیمت منطقه دنبال مشتری می شود.

قیمت آپارتمان 100 متری دیگری در شهرک غرب 13 میلیارد و 300 میلیون است؛ متری 133 میلیون. یعنی تقریبا شش میلیون بیشتر از میانه قیمت خانه هایی که در شهرک غرب آگهی شده و داشتن آسانسور مزیت آن نسبت به مورد قبلی است وگرنه عمر بنا این یکی به 18 سال می رسد و تقریبا مشابه فایل قبلی آگهی شده. همان حوالی آپارتمان 100 متری نوساز و فول امکاناتی را متری 240 میلیون تومان برای فروش گذاشتند و اینطوری خریدار باید برای یک واحد دوخوابه 24 میلیارد تومان پرداخت کند. رقمی که با واحد های نوساز و گرانقیمت شمال تهران برابری می نماید و داشتن امکاناتی مثل استخر، سونا و جکوزی در قیمتش تاثیر داشته است.

اجاره آپارتمان در شهرک غرب چقدر است؟

اجاره آپارتمان در شهرک غرب برای کسی که دنبال یک واحد 100 متری است و می تواند 300 میلیون تومان پول پیش پرداخت کند، ماهی 15 تا 40 میلیون تومان هزینه دارد. مثلا مالک واحد 100 متری که 20 سال از عمر بنا آن می گذرد، به جز 300 میلیونی که به نام پول پیش می گیرد، انتظار پرداخت 30 میلیون تومان اجاره ماهانه را دارد. قابلیت تبدیل رهن و اجاره باعث می شود مستاجر اجازه داشته باشد به جای ماهی 30 میلیون، ماهی 21 میلیون کرایه بدهد درعوض رقم ودیعه را باید به 600 میلیون تومان برساند.

اجاره بها در شهرک غرب به شکلی است که اگر مستاجر بتواند بابت همین واحد های 100 متری با 500 میلیون تومان به عنوان پول پیش وارد بازار شود، رقم اجاره دست کم به 15 میلیون تومان می رسد. مثل واحد 100 متری که سال 96 در شهرک غرب ساخته شده و الان در ازای 500 میلیون پول پیش و ماهی 15 میلیون کرایه داده می شود. با تبدیل ودیعه به 300 میلیون، رقم اجاره به 20 میلیون تومان می رسد.

رهن کامل آپارتمان در شهرک غرب هم براساس اطلاعاتی که از آگهی ها به دست آمده از حدود 600، 700 میلیون تومان آغاز می شود و به اعداد و ارقام ترسناکی ختم می شود. به عنوان در بلوار دادمان آپارتمان 75 متری را بین فایل های اجاره گذاشتند و مستاجر باید برای خانه ای که طبقه چهارم قرار گرفته است، اما از نعمت آسانسور محروم است، 650 میلیون تومان به عنوان رهن کامل بپردازد. یک خانه 65 متری دیگر همان حوالی درحالی اجاره داده می شود که رقم رهن کامل آن 700 میلیون تومان است و این یکی هم آسانسور ندارد. آنطرف مالک آپارتمان 400 متری در شهرک غرب رقم ودیعه را 8.5 میلیارد مشخص نموده که با همین پول امکان خرید 66 متر آپارتمان در همین شهرک غرب وجود دارد. واحدی که سال 96 ساخته شده و به خاطر اتاق های مستر و استخری که در مجتمع قرار گرفته است جزو واحد های لوکس این منطقه به شمار میرود.

منبع: فرارو

به "صفر تا 100 بازار مسکن در شهرک غرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا 100 بازار مسکن در شهرک غرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید