طرح و مدل لوستر آشپزخانه مدرن

به گزارش وبلاگ مهیار، نورپردازی یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین موارد در زیبایی فضاهای مختلف می باشد و یکی از اصلی ترین قسمت های هر خانه آشپزخانه ها هستند که نورپردازی آن ها می تواند در فضای کلی منزل جلوه گری کند و آن را به عنوان یکی از نقاط کانونی خانه نشان دهد.

طرح و مدل لوستر آشپزخانه مدرن

به گزارش وبلاگ مهیار، بنابر اعلام آف دکور، این نورپردازی می تواند با استفاده از لوستر آشپزخانه یا چراغ های هالوژنی و غیره انجام شود. در صورتی که شما برای نورپردازی از لوستر در آشپزخانه خود استفاده کرده باشید، باید قبل از خرید آن موارد مختلفی را مد نظر قرار دهید تا فضای مورد نظر به بهترین حالت ممکن تبدیل شود .

یکی از این موارد ابعاد لوستر آشپزخانه می باشد و باید اندازه و سایز لوستر را متناسب با متراژ محیط و حتی طول سقف انتخاب کنید. به طور مثال قرار دادن لوسترهای خیلی بزرگ و مجلل در آشپزخانه خانه های کوچک و آپارتمانی نمی تواند گزینه مناسبی باشد و حتی در میزان نور آشپزخانه باید توجه داشته باشید که نورپردازی در قسمت های مختلف به گونه ای انجام شود که کنتراست نور در فضا کاهش پیدا کند و آرامش بیشتری در فضا برقرار باشد.

تعداد لامپ هایی که در یک لوستر به کار می رود روشنایی آن را تنظیم می کند، هرچه لامپ ها بیشتر باشند روشنایی بیشتر خواهد بود و شما می توانید در بالای کابینت ها و در کناف کاری سقف آشپزخانه از نور پردازی های ریز هالوژنی استفاده کنید و یا در صورتی که در آشپزخانه خود کابینت های گلاس دارید به علت براق بودن سطح این کابینت ها نوری که در فضا پخش می شود منعکس شده و چند برابر می شود. پس بهتر است کنترل نور فضا را در این موارد در نظر بگیرید و سپس لوستر آشپزخانه را متناسب با سلیقه و نیاز خود خریداری نمایید .

خوشبختانه تنوع لوستر آشپزخانه در بازار و فروشگاه ها آن قدر زیاد است که شما با هر میزان بودجه ای که در اختیار دارید و هر سلیقه ای که دارید می توانید متناسب با سبک کلاسیک یا سبک مدرن لوستر مد نظر خود را پیدا کرده و خریداری نمایید . بهتر است لوستر ها در مناسب ترین جایگاه در آشپزخانه قرار بگیرند که معمولا مرکزیت آشپزخانه بهترین قسمت برای این کار است.

انتخاب لوستر مناسب برای آشپزخانه

در صورتی که شما لوستر آشپزخانه خود را به درستی و با در نظر دریافت تمامی فاکتورهای لازم خریداری کنید ، نه تنها نور پردازی فضا به خوبی انجام می شود ، بلکه آشپزخانه شما به عنوان یک نقطه کانونی در خانه به حساب می آید و لوستر حکم یک وسیله دکوری و تزیینی را در خانه خواهد داشت.

بهتر است در آشپزخانه ها از لوسترهایی استفاده کنید که ارتفاع آن ها قابل تنظیم باشد و همچنین میزان نور آنها قابل کنترل باشد. به طور مثال در مهمانی ها بتوانید از تمام میزان روشنایی استفاده کنید و هنگامی که یک فضای تاریک تر و رمانتیک نیاز دارید میزان نور را با توجه به نیاز خود تنظیم کنید.

جایگاه نصب لوستر آشپزخانه

در صورتی که تصمیم دارید میز ناهار خوری را در آشپزخانه بگذارید بهتر است لوستر در بالای میز ناهارخوری باشد و ارتفاع آن قابل کنترل باشد.

همچنین بهتر است نه خیلی ارتفاع لوسترها بلند باشد که مثل یک وسیله مزاحم در فضای آشپزخانه به حساب بیاید و نه آنقدر کوتاه باشد که نورپردازی به خوبی انجام نشود .

انتخاب لوستر مناسب سبک دکوراسیون منزل

چنانچه در خانه خود و در قسمت آشپزخانه از سبک مدرن استفاده کرده اید، پیشنهاد می کنیم به جای لوستر های مجلل و پر زرق و برق از لوسترهای فلزی ساده و یا چوبی استفاده کنید. در صورتی که سبک کلاسیک و سنتی دارد را انتخاب کرده اید، لوسترهایی با آویزهای کریستال و پرنور گزینه مناسب تری برای شما خواهند بود.

سعی کنید در قسمت های مهمانی و پذیرایی خانه از لوسترهایی با شاخه های زیاد تر استفاده کنید و نور را بیشتر کنید. اما در فضایی مانند آشپزخانه یا قسمت هایی که نیاز به نور بیش از حد نیست، از لوسترها و لامپ های کمتری استفاده نمایید.

در آشپزخانه هایی که از طراحی های مختلف در تزیین دکوراسیون استفاده می شود می توانید لوستر های تک رنگ استفاده نمایید.

چنانچه سبک کلاسیک را برای خانه خود انتخاب کرده و بین دوراهی لوستر های پر زرق و برق و لوستر های ساده گیر کرده اید، بهتر است از لوسترهایی استفاده کنید که نه آنقدر ساده باشند که با سبک مدرن مطابقت داشته باشند و نه آنقدر پر زرق و برق و کریستالی که برای سبک کلاسیک سنگین به نظر برسند . بهتر است از لوستر حد واسطی در این فضا استفاده کنید و برای اینکه میزان نور همیشه یکنواخت بماند و جذابیت ظاهری خود را از دست ندهد ، همیشه گرد و خاک و مواد اضافی را از روی آن پاک کنید زیرا هرگونه آلودگی باعث کاهش درخشندگی آن می شود و از جذابیت آن می کاهد.

اگر فضای آشپزخانه شما به گونه ای کوچک و با سقف کوتاه هست که نمی توانید از لوسترها استفاده کنید، می توانید به صورت پراکنده و در فواصل مشخص از لامپ های تو کار استفاده کنید تا نورپردازی به میزان دلخواه شما در بیاید.

راهنمای لوستر آشپزخانه در مجله دکوراسیون آف دکور

مجله آف دکور offdecor.com/decormag برای راحتی افراد امکانی را فراهم کرده تا آن ها بتوانند آخرین مطالب دکوراسیون را از طریق مجله آف دکور مطالعه کنند در طراحی انواع مدل لوستر آشپزخانه بهترین چیدمان را داشته باشند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "طرح و مدل لوستر آشپزخانه مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح و مدل لوستر آشپزخانه مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید