عبدالعظیم امیرشاه کرمی، دانشمند حوزه میراث فرهنگی در گذشت

به گزارش وبلاگ مهیار، پرفسور سید عبدالعظیم امیرشاه کرمی، متخصص ژئوتکنیک، سازه و هیدرولیک و یکی از دانشمندان میراث فرهنگی کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در گذشت.

عبدالعظیم امیرشاه کرمی، دانشمند حوزه میراث فرهنگی در گذشت

پروفسور سید عبدالعظیم امیرشاه کرمی، دانشمند حوزه میراث فرهنگی و یکی از معدود متخصصان ژئوتکنیک، سازه و هیدرولیک کشور، بامداد روز سه شنبه هشتم تیر ماه به علت ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان نیکان تهران دار فانی را وداع گفت.

امیرشاه کرمی که هفتم آبان 1328 در فریدون شهر اصفهان به دنیا آمد. وی تحصیلات مقدماتی را در ایران گذراند و در دو دانشگاه سوئانزی ولز و بوردوی فرانسه به مدرک دکتری نائل آمد.

امیرشاه کرمی از اعضای هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر بود و ریاست گروه ژئوتکنیک این دانشگاه را نیز بر عهده داشت، استاد آموزشگاه بین المللی اکوانرژی در باکو آذربایجان محسوب می شد. عمده پژوهش های وی معطوف به آنالیز و مطالعه بناهای تاریخی و آسیب های وارد شده به آن ها بود و هرگز در راه کوشش برای ثبت این پژوهش ها از پای نایستاد.

از مهم ترین اقدامات عبدالعظیم امیرشاه کرمی می توان به آنالیز پروژه عبور مترو از زیر چهارباغ عباسی، طرح مهار آب های خوزستان، بیستون، پاسارگاد و تخت جمشید، مقاوم سازی بنای مسجد گوهرشاد و طاق بستان، مدل سازی و بازسازی ارگ بم و آسیب شناسی و کوشش برای علاج بخشی دریاچه ارومیه اشاره نمود.

پروفسور امیرشاه کرمی به رغم دریافت دوز دوم واکسن کرونا در هفته گذشته، به علت درگیری 80 درصدی ریه به علت ویروس کرونا در بیمارستان نیکان تهران بستری شده بود. تیم تحریریه وبلاگ مهیار ضمن ابراز اندوه بابت فقدان این دانشمند حوزه میراث فرهنگی، برای بازماندگان، همکاران و دانشجویان ایشان صبر و تسلی آرزومند است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "عبدالعظیم امیرشاه کرمی، دانشمند حوزه میراث فرهنگی در گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالعظیم امیرشاه کرمی، دانشمند حوزه میراث فرهنگی در گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید