قیمت تنباکو 2 برابر شد

به گزارش وبلاگ مهیار، نایب رئیس اتحادیه صنف عطار، سقط فروشان و عمده فروشان کالای دخانی تهران با بیان اینکه به علت وضع مالیات نو، قیمت تنباکوی میوه ای نسبت به اسفند سال قبل 80 تا 100 درصد افزایش داشته است، گفت: با افزایش مالیات و در نتیجه افزایش قیمت تنباکوی میوه ای، فراوری زیرپله ای این محصول هم افزایش پیدا می نماید.

قیمت تنباکو 2 برابر شد

به گزارش ایسنا، ابراهیم نیک سرشت با بیان اینکه مالیات تنباکو در امسال به ازای هر پاکت، 20 هزار تومان تصویب شده است، گفت: واردات تنباکوی میوه ای در سال های اخیر جزئی و محدود بوده است.

وی مالیات تنباکو را عجیب توصیف کرد، چراکه قبلا قیمت مصرف نماینده هر بسته تنباکو 20 تا 30 هزار تومان بود، اما در حال حاضر به میزان قیمت هر بسته، مالیات در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان با بیان اینکه به علت وضع این مالیات تازه، قیمت تنباکوی میوه ای نسبت به اسفند سال قبل 80 تا 100 درصد افزایش داشته است، توضیح داد: با توجه به آسان بودن فراوری تنباکو و عدم احتیاج به ماشین آلات خاص، فراوری این محصول به صورت زیرپله ای و زیرزمینی هم انجام می گردد. پیش بینی می گردد با افزایش مالیات و در نتیجه افزایش قیمت تنباکوی میوه ای، فراوری زیرپله ای این محصول هم افزایش پیدا کند.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که در این مالیات تتازه نظر گردد و گفت: با رشد فعالیت واحد های زیرزمینی، واحد های رسمی و قانونی آسیب می بینند. ترجیح مصرف نماینده نیز خرید محصول مقرون به صرفه تر است.

به گفته نایب رئیس اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان، نظارتی روی واحد های زیرزمینی نیست و می توانند هر چیزی به محصول شان اضافه نمایند. تنباکوی میوه ای به خودی خود آسیب زننده است و تنباکوی زیرزمینی بدون نظارت ممکن است آسیب خیلی بیشتری داشته باشد.

لازم به ذکر است؛ از ابتدای امسال به قیمت خرده فروشی هر نخ سیگار فراوری داخل با نشان ایرانی مبلغ 50 تومان، فراوری داخل با نشان (برند) بین المللی 100 تومان و هر بسته 50 گرمی تنباکوی قلیان داخلی 20 هزار تومان به عنوان مالیات اضافه و از هر نخ سیگار وارداتی مبلغ 800 تومان و هر بسته 50 گرمی تنباکوی قلیان وارداتی 35 هزار تومان به عنوان حقوق ورودی دریافت می گردد.

منبع: فرارو

به "قیمت تنباکو 2 برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت تنباکو 2 برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید