قیمت موتور هوندا 125 باز هم بالا رفت! کدام مدل ها گران شدند؟

به گزارش وبلاگ مهیار، قیمت موتور هوندا 125 به 100 میلیون تومان رسید. قیمت موتورسیکلت در بازار افزایش یافته است و قیمت انواع موتورسیکلت های اسکوتر، شهری و مسابقه ای در کارخانه هم گران شده است. در این میان قیمت برخی از شرکت ها مانند کویر موتوربه طرز سرسام آوری بالا رفته است. این در حالی است که موتورسیکلت هم مانند خودرو به چند برابر قیمت جهانی در کشور فروخته می شود. چرا که بازار موتورسیکلت نیز مانند خودرو کاملا انحصاری است. کدام محصولات بیشترین افزایش قیمت را داشته اند؟

قیمت موتور هوندا 125 باز هم بالا رفت! کدام مدل ها گران شدند؟
در کانال آپارات وبلاگ مهیار ببینید:
بیشتر بدانید: قیمت جهانی موتورسیکلت های داخل کشور چقدر است؟ / هوندا کلیک هم قیمت هوندا 125!

وبلاگ مهیار - مجتبی اسماعیلی: قیمت موتور هوندا 125 که یک عتیقه تمام عیار محسوب می شود و عامل بخش زیادی از آلودگی صوتی در کشور است، به حدود 100 میلیون تومان رسیده است. بیشتر شرکت های موتورسیکلت ساز یک محصول هوندا 125 ایرانی را در سبد خود دارند و جالب است بدانید تقریبا 90 درصد از قطعات آن ها با هم مشترک است.

قیمت موتور هوندا 125 رکورد زد!

عجیب اینجاست که قیمت موتور هوندا 125 کویر 200 معادل 97 میلیون تومان است در حالیکه مشابه همین محصول در شرکت نیرو موتور یعنی هوندا احسان 75 میلیون تومان قیمت دارد. این موضوع نشان می دهد که حتی در انحصار شرکت های موتورسیکلت ساز هم انحصار وجود دارد!

در حال حاضر قیمت موتور هوندا 125 با برند احسان و حجم 200 حدود 75 میلیون تومان، احسان 150 سی سی 73 میلیون تومان و پرواز 150 نیز 73 میلیون تومان قیمت دارند. به بیان دیگر حتی با 70 میلیون تومان پول هم نمی شود یک هوندا ایرانی خرید. اما افزایش قیمت سایر موتورسیکلت ها چقدر بوده است؟

بیشتر بدانید: ارزان ترین موتورسیکلت ها در بازار کشور را بشناسید + مشخصات فنی و قیمت

افزایش قیمت اسکوترها

بررسی قیمت کارخانه های تولید موتورسیکلت نشان می دهد که قیمت محصولات اسکوتری افزایش چندانی نداشته اند. اما برخی مدل ها مانند یاماها Xmax 250 از 530 میلیون تومان به 650 میلیون تومان در بازار آزاد رسیده است. این اسکوتر تنها ظرف مدت دو ماه، 120 میلیون تومان گران شده است. این در حالی است که هزینه های نگهداری این اسکوتر نیز به طرز سرسام آوری بالا است و با هزینه نگهداری خودروهای لوکس برابری می کند.

اسکوتر کی وی ویسته 250 سی سی نیز از 246 میلیون تومان به 296 میلیون تومان رسیده است. یعنی ارزان ترین اسکوتر 250 سی سی کشور هم 50 میلیون تومان گران شده است.

اسکوترهای SYM حدود پنج درصد افزایش قیمت داشته اند و جالب است که اسکوترهای هوندا تقریبا هیچ افزایش قیمت نداشته اند. افزایش قیمت قیمت موتور هوندا 125 شامل حال اسکوترهای این برند نشده است به طوری که هوندا واریو 160 معادل 250 میلیون تومان و کلیک 150 نیز 220 میلیون تومان قیمت دارند. این دو اسکوتر همچنان با قیمت های سال 1402 معامله می شوند.

در کانال آپارات وبلاگ مهیار ببینید:

کاواساکی نینجا 25R رکورد دار بیشترین افزایش قیمت

کاواساکی نینجا چهار سیلندر که آقای صدا هم لقب گرفته است، بیشترین افزایش قیمت در کشور را تجربه کرده است. قیمت این موتورسیکلت خوش صدا و سریع، اما به شدت پر خرج، از یک میلیارد و 150 میلیون تومان در ابتدای سال به یک میلیارد و 400 میلیون تومان رسیده است. این یعنی نینجای ژاپنی 250 میلیون تومان گران شده است. با رسیدن قیمت موتور هوندا 125 به 100 میلیون تومان می توان گفت که دیگر هیچ وسیله نقلیه صفر کیلومتر ارزانی در بازار کشور وجود ندارد.

لیست قیمت انواع موتورسیکلت در بازار و کارخانه
منبع: بیت ران

به "قیمت موتور هوندا 125 باز هم بالا رفت! کدام مدل ها گران شدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت موتور هوندا 125 باز هم بالا رفت! کدام مدل ها گران شدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید