معرفی اپلیکیشن Plant Parent؛ آموزش نگه داری از گیاهان خانگی

به گزارش وبلاگ مهیار، اگر از آن دسته افرادی هستید که به گیاهان و گل های آپارتمانی و یا خانگی علاقه مندید اما از نحوه نگه داری از آن ها به میزان کافی آگاهی ندارید، حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید چرا که در آن قصد داریم به معرفی اپلیکیشن Plant Parent بپردازیم.

معرفی اپلیکیشن Plant Parent؛ آموزش نگه داری از گیاهان خانگی

آیا تا به حال با بودن در جنگل و یا فضای سبز احساس آرامش و شادی نموده اید؟ اگر این طور بوده باید بگوییم که دلیلش گیاهان سبز مثل درخت ها، سبزه ها و گل ها هستند. تحقیقات نشان داده است بیمارانی که در اتاقشان گیاهان خانگی وجود داشته، زودتر بهبود پیدا می نمایند. در نتیجه می توان گفت نگه داشتن گیاهان آپارتمانی در خانه و یا گل های زیبا در حیاط، حالتان را به مراتب بهتر می نماید.

اگر تا اینجای کار متقاعد شده اید که چند گل درون اتاق های خانه تان بگذارید اما نگران این هستید که عدم آگاهی و شناخت شما از گل ها، شاید باعث پژمرده شدن زودهنگام آن ها گردد، اپلیکیشن Plant Parent اینجاست تا در این راه به شما یاری کند. در این اپلیکیشن خوب و کاربردی، شما قادر خواهید بود در رابطه با شیوه نگه داری گیاهان، میزان آب دهی، نوع خاک، میزان نور و دیگر موارد مورد احتیاج برای رشد هرچه بهتر آن ها اطلاعات بسیار خوبی را دریافت کنید. اپلیکیشن یاد شده بیش از 100 هزار کاربر فعال دارد و امتیاز 4.1 را در گوگل پلی و امتیاز خوب 4.5 را در اپ استور کسب نموده است، این یعنی با یک اپلیکیشن بسیار خوب و کاربردی طرف هستیم. Plant Parent، هدایت خبره و کاربلد، برای بقای گیاهان شماست. البته ناگفته نماند که این اپلیکیشن به طور کاملا رایگان در دسترس قرار گرفته است ولی خرید درون برنامه ای هم دارد.

اگر گیاه خاصی را خریداری نموده اید، یا نام گیاه خود را نمی دانید و یا حتی نمی دانید که چطور باید از آن مراقبت و نگه داری کنید، پاسخ پرسش های شما در اپلیکیشن Plant Parent وجود دارد. با باز کردن منوی اصلی اپلیکیشن Plant Parent، گزینه ای به نام Identity by photo را مشاهده خواهید کرد که یعنی تشخیص گیاه به وسیله عکس. در این قسمت به طور کامل از گیاه خود عکس بگیرید و منتظر بمانید تا Plant Parent آن را با دقت آنالیز کند. پس از مدتی، نام گیاه مورد نظرتان و تمامی اطلاعاتی که برای بقای آن مورد احتیاج است برای شما به نمایش در می آید. به عنوان مثال اگر گیاه شما پوتوس (یا پتوس) است اطلاعات مورد نظر به این شکل برای تان به نمایش در می آید.

برای مثال در این تصویر، به شما گفته می گردد هر چند وقت یک بار باید به آن آب دهید و یا نوردهی و خاک برای رشد بهتر آن باید چگونه باشند. علاوه بر این ها، اطلاعاتی راجع به نحوه کاشتن گیاه مربوطه، چگونگی تغذیه و مقاوم کردن آن و بسیاری موارد ارزشمند دیگر هم در اختیارتان قرار می گیرد. بعلاوه اگر گیاه تان آسیب پذیر و یا بیمار شد و یا رنگ برگ هایش تغییر پیدا کرد، اپلیکیشن Plant Parent راه حل لازم را برای حل این مسائل به شما می دهد.

اپلیکیشن یادشده چندین بخش متفاوت نیز دارد که به صورت خلاصه به شرح آن ها می پردازیم. در بخش Health یا همان سلامتی، شما قادر خواهید بود که بیماری گیاه خود را تشخیص داده و آن را درمان کنید. برای انجام این کار فقط کافی است که به طور کامل از گیاه بیمار خود عکس بگیرید. در بخش بعدی که Find Plant نام دارد می توانید با جست و جو کردن نام گل و یا گیاه خود آن را پیدا نموده و اطلاعات مورد احتیاج را در رابطه با آن ها بخوانید. در بخش Care Guide همان طور که از نامش پیداست، می توانید تمامی مطالب مورد احتیاج را برای نگه داری و تکثیر گیاه مورد نظرتان مطالعه کنید.

از آنجایی که به شخصه عاشق گیاهان آپارتمانی هستم، مدت هاست که از این اپلیکیشن استفاده می کنم. در استفاده چند ماهه ای هم که از این اپلیکیشن داشته ام با مشکل و یا نقطه ضعف خاصی روبرو نشده ام اما باید به این نکته اشاره کنم که متاسفانه این برنامه از زبان فارسی پشتیبانی نمی نماید و زبانش کاملا انگلیسی است. البته از یک سری زبان دیگر هم در آن پشتیبانی می گردد اما اگر می خواهید اطلاعات فقط به زبان فارسی برایتان به نمایش در بیاید، باید از سرویس های ترجمه متن بهره ببرید و یا به سراغ اپلیکیشن های دیگر بروید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "معرفی اپلیکیشن Plant Parent؛ آموزش نگه داری از گیاهان خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی اپلیکیشن Plant Parent؛ آموزش نگه داری از گیاهان خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید