نفس در سینه حبس کنید؛اینجا دریوک است

به گزارش وبلاگ مهیار، از میان دره ناگهان رخ نشان می دهد و غافلگیرتان می نماید. نفس در سینه حبس کنید و خود را به لطافت جانبخش آب بسپارید. اینجا آبشار دریوک است ؛ بلندترین آبشار زمینی ایران

نفس در سینه حبس کنید؛اینجا دریوک است

وبلاگ مهیار: از میان دره ناگهان رخ نشان می دهد و غافلگیرتان می نماید. نفس در سینه حبس کنید و خود را به لطافت جانبخش آب بسپارید. اینجا آبشار دریوک است ؛ بلندترین آبشار زمینی ایران

برای دسترسی به دشت نمارستاق از شهر آمل، باید وارد جاده هراز شوید. پس از حدود 36 کیلومتر رانندگی در این جاده و گذر از رزکه و سیاه بیشه، در سه راهی پنجاب از خروجی سمت چپ خارج شوید و به سمت منطقه پنجاب و روستای نمار ادامه مسیر دهید.

برای دسترسی به ییلاق نمارستاق از تهران وارد جاده هراز شوید و پس از گذر از بومهن، پلور و رینه، حدود 40 کیلومتر مانده به آمل، دور بزنید و از سه راهی پنجاب خارج شوید؛ در ادامه به سمت ییلاق نمارستاق و سپس روستای نمار حرکت کنید.

از خروجی سه راه پنجاب در جاده هراز تا روستای نمار (آخرین محل مناسب و امن برای پارک خودرو) باید حدود 24 کیلومتر در جاده ای آسفالته رانندگی کنید. گذر از دو تابلوی شهدای نمارستاق و امامزاده عبدالمناف در میان این جاده به شما نشان می دهند که مسیر را درست طی نموده اید.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

از روستای نمار تا دشت دریوک باید پیاده طی گردد و حدود 30 دقیقه پیاده روی پیش روی شماست. این مسیر طبیعت گردی و کوهنوردی با سختی میانه محسوب می گردد.

نمارستاق نام دهستانی با 18 روستا در استان مازندران است. رودخانه نمار درست از وسط دهستان نمارستاق می گذرد و این دهستان را به دو قسمت شمالی به نام نسم و جنوبی به نام خرتو تقسیم می نماید. آب وهوای مطلوب و خنک به ویژه در فصل تابستان و دسترسی مناسب از ویژگی مهم این منطقه ییلاقی است.

دهستان نمارستاق مردمان زحمت کش و مهمان نوازی دارد. سوغات این منطقه بیشتر غلات و لبنیات است. نمارستاق علاوه بر جاذبه های طبیعی، به جهت وجود مکان های تاریخی و مذهبی معروفیت یافته است. از میان این جاذبه های گردشگری می توان به امامزاده عبدالله (ع)، امامزاده عبدالمناف و عبدالمطلب (ع)، امامزاده تی تی فاطمه (ع) و قلعه تاریخی کهرود اشاره نمود.

برترین زمان بازدید از دشت نمارستاق

سفر به ییلاق نمارستاق در تمام طول سال مجذوب نماینده است و زیبایی های خاص خود را دارد؛ با این وجود هوای مطبوع منطقه در بهار و تابستان سبب جذب گردشگران به آن شده است. برترین زمان بازدید از طبیعت زیبای نمارستاق و دشت دریوک ابتدای خرداد ماه تا ابتدای مهر است.

در سفر به منطقه ییلاقی نمارستاق به همراه داشتن لباس اضافی و گرم، کفش پیاده روی و دوربین عکاسی لازم است. برای استفاده از آب خنک و گوارای چشمه های دشت دریوک بطری یا لیوان به همراه داشته باشید. اگر قصد کمپ و شب مانی در این دشت زیبا را دارید، حتما چادر مسافرتی، کیسه خواب یا پتو، زیرانداز و جعبه یاری های اولیه به همراه داشته باشید.

اگر قصد مسافرت چند روزه به منطقه ییلاقی نمارستاق را دارید، سراغ سوئیت و ویلاهای اجاره ای را از اهالی روستاهای پنجاب و نمار بگیرید؛ علاوه بر آن در فاصله چهار کیلومتری از دشت دریوک و در روستای کلری کفا یک مجموعه مسکونی، تجاری و رفاهی به نام آبشار فعال است که گردشگران می توانند از امکانات آن استفاده نمایند. در ییلاق نمارستاق و دشت دریوک منطقه ها مناسب بسیاری برای چادر زدن و کمپ شبانه وجود دارد.

دریوک با وجود وسعت کم، مناظری زیبا دارد که بدون شک از تماشا آن لذت می برید. بعد از طی کردن دشت، جاذبه ای دیگر در انتظار شماست. آبشار دریوک در کنار زیبایی های دشت های اطراف و صدای وهم آلودی که دارد، چشم انداز ای چشم نواز و زیبا خلق نموده است که هر گردشگری از تماشا آن به وجد می آید. ارتفاع این آبشار به صد متر می رسد و به خاطر ظاهر متفاوتی که دارد در میان آبشارهای ایران به آبشار زمینی معروف شده است.

هر زمان از سال که به این منطقه سفر کنید از تماشا مناظری خیره نماینده و مجذوب نماینده لذت خواهید برد؛ اما اگر دوست دارید در هوایی مطبوع و ملایم به آنجا سر بزنید، برترین فصل برای سفر فصل بهار و تابستان است. تقریباً از اوایل خردادماه تا ماه مهر، برترین فرصت برای سفر به این منطقه و لذت بردن از مجذوب نمایندهیت های بی نظیر آن است.

تجهیزات لازم برای سفر به نمارستاق

اگر اهل طبیعت گردی و چادر زدن در دل طبیعت باشید، حتماً می دانید که برای گردش در طبیعت همواره باید مجموعه ای از وسایل ضروری را همراه داشته باشید. این وسایل شامل همه وسایلی است که در کمپینگ به آن احتیاج دارید، مثلاً چادر و ابزار آشپزی و سرو غذا، کیف یاری های اولیه، طناب، چاقو و… . علاوه بر وسایلی که ذکر کردیم بهتر است که در سفر به این منطقه حتی در فصل تابستان حتماً لباس گرم همراهتان ببرید.

منبع: توریسم آنلاین

به "نفس در سینه حبس کنید؛اینجا دریوک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفس در سینه حبس کنید؛اینجا دریوک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید