هزینه سنگین ساخت این موشک قاره پیمای اتمی، عکس

به گزارش وبلاگ مهیار، روزیاتو نوشت: موشک نو 100 میلیارد دلاری سنتینل (Sentinel) نوترین نمونه از تسلیحات هسته ای آمریکاست.

هزینه سنگین ساخت این موشک قاره پیمای اتمی، عکس

زمانی که این موشک مافوق صوت وارد خدمت گردد، کلاهکی 20 برابر قدرتمندتر از بمبی که در انتها جنگ جهانی دوم بر روی هیروشیما انداخته شد، را حمل خواهد نمود.

این موشک هنوز در حال توسعه است اما انتظار می رود از سال 2029 تا 2075 جایگزین موشک های Minuteman III گردد که در حال حاضر در داکوتای شمالی، وایومینگ، مونتانا و نبراسکا مستقر هستند.

موشک هایپرسونیک LGM-35 Sentinel که با نام موشک بازدارنده استراتژیک زمین پایه (Ground Based Strategic Deterrent (GBSD)) نیز شناخته می گردد، یک سیستم موشکی بالستیک بین قاره ای زمینی (ICBM) زمین پرتاب خواهد بود.

کمپانی نورثروپ گرومن پس از اینکه بوئینگ پیشنهاد خود را پس گرفت، قراردادی به ارزش 10.6 میلیارد دلار پوند (13.3 میلیارد دلار) را برای توسعه این سلاح دریافت کرد. به گفته نیروی هوایی آمریکا، حرف L در LGM به معنی پرتاب سیلویی، G به معنی حمله سطحی و M مخفف موشک راهنمایی شونده است.

مرکز تسلیحات هسته ای نیروی هوایی آمریکا برای اولین بار در ژوئیه 2016 درخواست توسعه نسل بعدی موشک های قاره پیمای هسته ای را مطرح نمود. موشک Minuteman III برای اولین بار در سال 1970 به کار گرفته شد و احتیاج به جایگزینی داشت.

موشک های تازه قرار است در یک دوره 10 ساله از اواخر دهه 2020 میلادی به مرحله فراوری برسند و تخمین زده می گردد که در یک چرخه عمر 50 ساله حدود 210 میلیارد پوند (264 میلیارد دلار) هزینه داشته باشند. انتظار می رود برنامه GBSD در سال 2029 وارد خدمت شده و تا سال 2075 در خدمت فعال باقی بماند.

این قرارداد 10.6 میلیارد پوندی در تاریخ 8 سپتامبر 2020 رسماً به نورثروپ گرومن اعطا شد. موشک سنتینل یک کلاهک گرماهسته ای W87 Mod 1 (W87-1) را حمل خواهد نمود و جایگزین کلاهک W78 خواهد شد که در حال حاضر در Minuteman III استفاده می گردد. آزمایش این سلاح عمدتاً در پایگاه نیروی هوایی هیل، یوتا و پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا با پرتاب موشک از پایگاه وندنبرگ بر فراز اقیانوس آرام انجام خواهد شد.

آزمایش های بیشتر در زمین دوگوی پروینگ ارتش آمریکا، یوتا، گاریسون - کواجالین آتول ارتش آمریکا و در آب های سرزمینی جمهوری جزایر مارشال انجام خواهد شد. حامیان این پروژه مانند وزیر دفاع، لوید آستین، درباره سلاح تازه می گویند که موشک های فعلی که برای اولین بار در دهه 1970 معرفی شدند، عمر خود را نموده و باید جایگزین شوند.

آن ها بعلاوه به ادامه ساخت سلاح های هسته ای به وسیله چین اشاره می نمایند و می گویند که روسیه هم همچنان یک تهدید محسوب می گردد. با این حال منتقدان نشان می دهند که موشک های تازه نه تنها پرهزینه، بلکه خطرناک خواهند بود و خطر شروع تصادفی یک جنگ هسته ای را افزایش می دهند.

دیوید رایت، فیزیکدان و یکی از مدیران سابق برنامه امنیت جهانی UCS معتقد است که موشک های بالستیک پرتاب شده از زیردریایی ها (SLBM) به مقدار موشک های زمینی دقیق هستند و عملا غیرقابل شناسایی هستند که باعث می شوند موشک های هسته ای قاره پیمای زمین پرتاب منسوخ شوند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "هزینه سنگین ساخت این موشک قاره پیمای اتمی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سنگین ساخت این موشک قاره پیمای اتمی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید