هشدار! این علائم در انگشتان نشانه دیابت است

به گزارش وبلاگ مهیار، یکی دیگر از علائم دیابت که ممکن است زیاد در خصوص آن نشنیده باشید، مربوط به پوست دست و پاست که سفت و ضخیم می گردد. این عارضه معمولا در انگشتان دست و پا ایجاد می گردد و به آن اسکلروز سیستمیک می گویند.

هشدار! این علائم در انگشتان نشانه دیابت است

صدآنلاین نوشت: به گفته انجمن پوست آمریکا پوست پشت دست ممکن است سفت و مومی به نظر برسد. این سفتی باعث می گردد انگشتان سفت و حرکت آن دشوارتر گردد.

اگر دیابت دارید یا در معرض خطر هستید. مهم است که بدانید در پی چه چیزی باشید. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری(CDC)، شایع ترین علائم دیابت تکرر ادرار، تشنگی، کاهش وزن بدون دلیل، تاری دید، خستگی و گرسنگی است.

با این حال علائم دیگری از این بیماری وجود دارد که کمتر در خصوص آن صحبت شده و می توان به بوی شیرین نفس، لکه های تیره پوست اطراف گردن، عفونت های مکرر و خشکی دهان به عنوان نمونه هایی از آن اشاره نمود. سطوح بالا یا پایین قند خون نیز می تواند باعث سبکی سر و بدخلقی گردد.

از آنجایی که دیابت می تواند باعث آسیب عصبی یا نوروپاتی دیابتی گردد، افراد مبتلا به این بیماری گرفتگی پا و خارش دست و پا را تجربه می نمایند. علاوه بر این نوروپاتی ممکن است باعث گردد افراد با حالت تهوع دست و پنجه نرم نمایند.

یکی دیگر از علائم دیابت که ممکن است زیاد در خصوص آن نشنیده باشید، مربوط به پوست دست و پاست که سفت و ضخیم می گردد. این عارضه معمولا در انگشتان دست و پا ایجاد می گردد و به آن اسکلروز سیستمیک می گویند.

به گفته انجمن پوست آمریکا پوست پشت دست ممکن است سفت و مومی به نظر برسد. این سفتی باعث می گردد انگشتان سفت و حرکت آن دشوارتر گردد. در صورت عدم درمان پوست ضخیم می تواند روی ساعد و حتی بالای بازوها ایجاد گردد و بعضی افراد پوست ضخیم و سفت را روی آرنج و زانوهای خود تجربه نمایند.

اسکلروز سیستمیک می تواند به تاندون های شما سرایت و صاف کردن انگشتانتان را سخت کند.

بنابراین اگر متوجه شدید پوست انگشتانتان ضخیم و سفت شده، آن را با پزشک خود در میان بگذارید. البته فیزیوتراپی می تواند به شما یاری کند تا حرکت مفاصل خود را افزایش دهید.

منبع: عصر ایران

به "هشدار! این علائم در انگشتان نشانه دیابت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار! این علائم در انگشتان نشانه دیابت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید