واردات خودرو از چه زمانی آزاد می شود؟

به گزارش وبلاگ مهیار، از سال 97 واردات خودرو به کشور ممنوع شده و عمده خودرو هایی که در کشور پلاک شده اند مربوط به سال 2017 هستند و البته اندکی هم مربوط به سال 2018.

واردات خودرو از چه زمانی آزاد می شود؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار کرد: در این دولت احتمال آزادسازی خودرو اصلا وجود ندارد، اما در نیمه دوم سال 1400 و پس از معین دولت بعدی می توان منتظر آزادسازی واردات بود.

این روزها بحث دریافت مالیات از خودروهای بالای 1 میلیارد تومان در حالی مطرح می شود که هنوز ابهاماتی در این خصوص وجود دارد. این که با وجود تعرفه بالای واردات خودرو، دریافت عوارض سالیانه و افزایش شدید قیمت ها چرا رقم 1 میلیارد تومان برای دریافت مالیات اعلام شده است نیز جای سوال دارد. علاوه بر این، در شرایطی که واردات خودرو همچنان ممنوع است.

با توجه به اعمال ممنوعیت واردات خودرو در کشور، در حال حاضر بیشتر لاکچری ها در بازار به صورت کارکرده یا با مدل پایین در کشور تردد می کنند. این امر موجب شده تا برخی از خودورهای لوکس تفاوت قیمتی قابل توجهی با یک دیگر در بازار داشته باشند.

بیشتر بخوانید: کاهش درآمد و اخذ مالیات دولت با ریزش مشتری ها در بازار

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گویی با اسب بخار گفت: انجمن واردکنندگان خودرو موافق اخذ مالیات از افرادی که بیشتر از خدمات عمومی یا امکانات کشور استفاده می کنند، است. اما نکته این است وقتی دولت با اقدامات غیرمنطقی قیمت ها را به نحوی افزایش می دهد و هزینه زندگی را بالا می برد، اخذ مالیات از خودروهای بالای 1 میلیارد تومان بسیار اشتباه است چرا که شاخص آن صحیح نیست.

وی ادامه داد: پیش پاافتاده ترین خودروی وارداتی 1 میلیارد تومان است. شاخص لوکس بودن به نوعی اشتباه در نظر گرفته شده است و روی بازار خودروهای وارداتی تاثیر می گذارد. در ابتدا قیمت ها کاهشی می شود و بعد از آن، تمام کسانی که خودروی خارجی دارند، مالیات سالیانه را روی قیمت خودرو اضافه می کنند. در نتیجه، این تصمیم به صورت غیرمستقیم هزینه خانوارها را بالا می برد.

دادفر در انتها در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آزادسازی واردات خودرو چه زمانی انجام می شود؟ گفت: در دولت فعلی واردات خودرو به هیچ وجه آزاد نخواهد شد. یعنی این اجازه داده نمی شود که واردات خودرو در دولت فعلی صورت گیرد. به نظر می رسد که دولت بعدی به عنوان پیشنهاد ویژه در بدو ورود واردات خودرو را آزاد کند. بنابراین در نیمه دوم سال 1400 احتمال آزادسازی واردات خودرو زیاد خواهد بود.

***

شما می توانید آخرین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ مهیار مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "واردات خودرو از چه زمانی آزاد می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات خودرو از چه زمانی آزاد می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید