ورود سامانه بارشی نو به کشور، برف و باران در راه است

به گزارش وبلاگ مهیار، خبرنگاران : یک کارشناس هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور و نوسان دمایی طی هفته آینده اطلاع داد و گفت: بارش های ناشی از سامانه بارشی نو سیل آسا و مخاطره آمیز نیستند ودر صورت احتیاج هشدارهای هواشناسی صادر خواهند شد.

ورود سامانه بارشی نو به کشور، برف و باران در راه است

فریبا گودرزی با توجه به ورود سامانه بارشی نو به کشور اظهارکرد: طی امروز(14 بهمن) در بعضی نقاط استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خوزستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات البرز و ارتفاعات استان هایی همانند کرمان و هرمزگان بارش برف و باران پیش بینی می گردد. این بارش ها در منطقه ها جنوبی همراه با رعد و برق خواهد بود

وی ادامه داد:از اواخر وقت روز شنبه (15 بهمن) با ورود سامانه بارشی نو، بعضی نقاط همانند آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان شاهد بارندگی خواهند بود و طی روز یکشنبه (16 بهمن) علاوه بر این نقاط، در زنجان، کرمانشاه، نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بارندگی رخ خواهد داد.

این کارشناس هواشناسی اضافه کرد: طی روز دوشنبه (17 بهمن) در شمال غرب، جنوب غرب و غرب کشور و سه شنبه (18 بهمن) علاوه براین منطقه ها استان هایی همانند قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی و غرب اصفهان بارندگی پیش بینی می گردد.

وی در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا این سامانه بارشی با کاهش دمای شدید همراه است یا خیر؟ گفت: با توجه به اینکه در فصل زمستان هستیم، هوا سرد خواهد بود اما در پی ورود این سامانه بارشی نو کاهش چشمگیر دما نخواهیم داشت. طی امروز و فردا شمال غرب و غرب کشور سردتر می گردد سپس دوباره افزایش دما رخ خواهد داد بنابراین هفته بعد شاهد نوسان دمایی در کشور خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه وزش باد در تهران، بسیار موجب بهبود کیفیت هوا شده است، اظهار کرد: در بعضی ساعات وزش باد و وزش باد شدید در تهران پیش بینی می گردد و هوای سرد نیز در تهران ماندگار است.

گودرزی در انتها توضیح داد: بارش ها در بعضی نقاط شدت بالایی دارند اما این بارش ها به صورت سیل آسا و مخاطره آمیز نیست. به هر حال در صورت احتمال بروز خطر، هشدارهای هواشناسی صادر خواهد شد.

منبع: توریسم آنلاین

به "ورود سامانه بارشی نو به کشور، برف و باران در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی نو به کشور، برف و باران در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید