ون هایما 7x آنالیز شد ، آیا به سرنوشت هم کلاس هایش دچار می گردد؟

به گزارش وبلاگ مهیار، ون هایما 7X خودرویی در کلاس MPV یا چند منظوره است. معمولا خودروهای این کلاس پیروز به فروش در بازار کشور ما نمی شوند. آیا این محصول هایما در کشور ما پیروز می گردد؟

ون هایما 7x آنالیز شد ، آیا به سرنوشت هم کلاس هایش دچار می گردد؟
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

وبلاگ مهیار - مجتبی اسماعیلی: ون هایما 7X خودرویی در کلاس MPV یا چند منظوره است. کلاس هایی مانند استیشن و مینی ون در ایران با اقبال روبرو نشدند.

شاید به دلیل این که چهره عجیبی دارند و یا شاید چندان با کلاس و لوکس نظر نمی رسند! اما مینی ون ها بسیار کاربردی هستند. یکی از برترین گزینه ها برای خانواده هایی که بچه ها زیادی دارند و اهل سفر هستند همین کلاس است. حالت مکعبی طراحی مینی ون ها، فضایی حتی بهتر از کراس اوورها را در اختیار کاربر قرار می دهند. اما در کشور ما قضیه فرق دارد.

مشخصات فنی ون هایما 7x ایران خودرو چیست و آیا شانسی برای فروش دارد؟

شتاب خوب، تعلیق خشک

موتور ون هایما 7x، یک پیشرانه 1/6 لیتری توربو GDI است. موتوری که حجم دقیق آن 1594 سی سی و با کد HMA GA16-YF شناخته می گردد.

این موتور 192 اسب بخار قدرت در 5000 دور در دقیقه نیرو دارد. مقدار گشتاور خروجی آن به 293 نیوتن متر می رسد که در دورهای 1500 تا 4500 در دسترس است. گیربکس خودرو نیز از نوع شش سرعته اتوماتیک AT است. این قوای محرکه عینا روی هایما 8s هم وجود دارد.

شتاب هایما 7x خوب است و عملکرد گیربکس نیز نسبتاً مناسب است. اما فنربندی خودرو بسیار خشک است. یکی از دلایل این خشکی این است که فنربندی خودرو را برای وزن زیاد در نظر گرفتند و با سوارشدن مسافران شرایط بهتر می گردد.

این مینی ون هفت نفره است، اما در صورت بازبودن صندلی های ردیف سوم، فضای چندانی در صندوق عقب خودرو باقی نمی ماند. صندلی های ردیف دوم نیز دو نفره است. دلیل آن هم یکی سوار و پیاده شدن راحت سرنشینان ردیف سوم و دیگری نشیمن و پُشتی بهتر برای سرنشینان این ردیف است.

هندلینگ

اما سواری ون هایما 7x کمی عجیب است. به دلیل فاصله محوری زیاد چرخ های این خودرو (2860 میلی متر) به نظر می رسد وسط خودرو هنگام سواری شکم می دهد! یعنی سر و ته خودرو در یک راستا هستند اما وسط خودرو تمایل به حرکت در جهت دیگری دارد. البته این اتفاق هرگز رخ نمی دهد و به دلیل توزین وزن نا مناسب اتفاق می افتد.

در مجموع شتاب خودرو راضی کننده است اما پیشرانه خودرو در صورت تکمیل ظرفیت و قرارگرفتن در مسیرهای کوهستانی، با ماهیت خودرو سازگاری ندارد. این مینی ون بیشتر برای کارهای تشریفاتی، سرویس فرودگاه، هتل و در مجموع برای سفرهای داخل شهری مناسب است.

تنها رقیب این خودرو در کشور سوبا M4 فردا موتورز است که مشخصات فنی مشابهی دارد اما گیربکس هفت سرعته دو کلاچه دارد که به نظر می رسد گیربکس شش سرعته AT هایما برای کشور ما گزینه بهتری باشد.

امکانات رفاهی و ایمنی

ون هایما 7x امکانات قابل قبولی دارد. شش کیسه هوا، سانروف پانورامیک، مانیتور، دوربین 360 درجه، دوربین ردیف دوم، سیستم کنترل پایداری و کشش و… مجهز است.

برای مشاهده فهرست کامل امکانات خودرو کلیک کنید.

سگمنت MPV در ایران

چندین خودرو مانند ون هایما 7x پیش تر شانس خود را در این کلاس آزموده بودند. در زمان آزاد بودن واردات خودرو به کشور، کیا کارنز یکی از همین دست خودروها بود.

کارنز در بازار ایران به موفقیت قابل توجهی دست نیافت. اما با گذشت زمان هنوز هم هواداران خاص خود را دارد. برای مثال کافیست بدانیم نمونه های 2016 این خودرو با کارکردهای نزدیک به صد هزار کیلومتر در رنج قیمتی 1 میلیارد و 300 میلیون تومان به فروش می رسند.

مرسدس بنز کلاس B و ب ام و سری 2 اکتیوتورر هم در این بازار برای مدتی حضور داشتند. البته این کلاس خودرویی بر خلاف بسیاری از کشورهای دنیا، در ایران هواداران بسیاری ندارد.

برای نمونه کشور ترکیه را می توان قلمرو MPVها قلمداد کرد. در بازار ترکیه یک خودروساز یک شرط اساسی برای موفقیت دارد. آن هم ارائه محصولی در رده MPVها است.

تجربه ثابت کرد که بعضی از کلاس های خودرویی مانند ون ها، مینی ون ها، استیشن ها و… در نهایت مورد اقبال مصرف کنندگان قرار نمی گیرند و در نهایت به وسیله سازمان ها و ارگان های مختلف خریداری می شوند.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

جایگزین پژو پارس معرفی گردید / توقف فراوری پس از 23 سال!

پژو 207 شش سرعته دستی و اتومات مقایسه شدند / کدامیک برنده شد؟

سراتو 2014 و بهمن رسپکت تست و مقایسه شدند/ خودرو کره ای کارکرده یا چینی صفر؟

آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران / عملکرد ریرا در گرمای اهواز

کراس اوور ریرا به فراوری انبوه می رسد / فهرست آپشن های قطعی ریرا اعلام شد

تارا V3 تحت فشار آنالیز شد / تفاوت فنی اش با تارا معمولی چیست؟

منبع: بیت ران

به "ون هایما 7x آنالیز شد ، آیا به سرنوشت هم کلاس هایش دچار می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ون هایما 7x آنالیز شد ، آیا به سرنوشت هم کلاس هایش دچار می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید