پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری کابین امواج ضدعفونی کننده ساختند

به گزارش وبلاگ مهیار، کابین امواج ضدعفونی کننده جهت کاهش بار ویروسی پرسنل مراکز درمانی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا توسط پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری طراحی و ساخته شد.

پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری کابین امواج ضدعفونی کننده ساختند

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه حکیم سبزواری، احسان کوشکی، عضو هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه حکیم سبزواری و مسئول تیم طراحی کابین امواج ضدعفونی کننده جهت کاهش بار ویروسی پرسنل مراکز درمانی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: همزمان با شیوع بیماری کووید 19 در سراسر جهان، مدتی است که از تابش های الکترومغناطیسی فرابنفش، فراصوت، مواد پرتوزا برای گندزدایی و استریل کردن هوا، وسایل و تجهیزات و نیز افراد در آزمایشگاه ها، بیمارستان ها استفاده می شود.

وی اضافه کرد: دراین راستا کابین امواج ضدعفونی کننده در گروه فیزیک دانشگاه حکیم سبزواری جهت کمک به پرسنل خدوم درمان سبزوار که در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا هستند، طراحی و ساخته شده است.

کوشکی ادامه داد: با توجه به ویژگی هایی که در طراحی این کابین مدنظر قرار گرفته است، این دستگاه می تواند در از بین بردن بخش اعظمی از آلودگی هایی ویروسی مفید واقع شود.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه به صورت اتوماتیک و با ورود فرد به داخل کابین راه اندازی می شود، اظهار کرد: همزمان با ورود فرد به کابین، چشمه های متعدد نور فرابنفش و نیز چهار چشمه فراصوت، بخش میانی بدن شخص شامل لباس ها و دست ها که بیشتر در تماس با آلودگی است را به مدت بیست ثانیه به صورت کامل پرتودهی می کند.

عضو هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: مزیت مهم این دستگاه غیر لمسی بودن کابین است که باعث می شود پرسنل درمان پس از استفاده از آن و هنگام ترک مراکز درمانی با اطمینان بیشتری به محیط خارج وارد شوند.

وی با تاکید بر اینکه کلیه تجهیزات مورد استفاده در این کابین از داخل کشور تامین شده است، یادآور شد: کار تحقیقاتی روی این کابین جهت اضافه کردن گزینه های بیشتر و بررسی اثرات جانبی و دوزی متری توسط استادان گروه فیزیک روی دستگاه ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری کابین امواج ضدعفونی کننده ساختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری کابین امواج ضدعفونی کننده ساختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید