چگونه پیامک های کلاهبرداری را تشخیص دهیم؟

به گزارش وبلاگ مهیار، این روزها بازار کلاهبرداری بعضی افراد سودجو داغ شده است و روزانه صدها نفر برای شکایت از پیامک کلاهبرداری به پلیس مراجعه می نمایند

چگونه پیامک های کلاهبرداری را تشخیص دهیم؟

ارسال پیامک های جعلی و کلاهبرداری به یکی از مهم ترین شگردهای مجرمان سایبری در این ایام تبدیل شده است. این پیامک ها حاوی لینک های جعلی بوده و از سرشماره های معمولی ارسال می شوند. در این مطلب از وبلاگ مهیار به موضوع شناسایی پیامک های کلاهبرداری می پردازیم.

پیامک های کلاهبرداری را چگونه بشناسیم؟

  • پیامک های جعلی دو معینه مهم دارند. یکی این که این پیامک ها از سرشماره های معمولی و شخصی ارسال می شوند که ضروری است هم وطنان گرامی به محض مشاهده این گونه پیامک ها بدون توجه به آن شماره مذکور را مسدود نمایند. بیشتر مراجع رسمی پیامک های خود را از سرشماره های معین (mask number) ارسال می نمایند. adliran - hamta - policefata - bargh - rahvar naja و غیره از مهمترین سرشماره هایی هستند که به وسیله سازمان های مربوطه مورد استفاده قرار گرفته و پیامک های خود را ارسال می نمایند.
  • دومین معینه پیامک های جعلی ارائه لینک های فیشینگ است. معمولا در انتهای پیامک های جعلی لینکی به کاربر معرفی شده و از وی خواسته می گردد با مراجعه به لینک مذکور مراحل بعدی را پیگیری کند. مراحلی که با اخذ اطلاعات یا ارسال بدافزار همراه خواهد بود. این لینک ها جعلی بوده یا به درگاه های جعلی (فیشینگ) راهنمایی شده یا با نصب اپلیکیشن های جعلی در پی اخذ دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در گوشی قربانی (گالری تصاویر، دفترچه تلفن همراه، دسترسی به رمزهای عبور و غیره) هستند.

چند توصیه مهم

  • به محض مراجعه به لینک های معرفی شده باید منتظر وقوع کلاهبرداری و سوءاستفاده از شماره تلفن و فهرست مخاطبین فرد قربانی باشیم. پس کاربران گرامی باید بدون توجه به این پیامک ها نسبت به حذف پیامک و مسدود کردن شماره تلفن مذکور اقدام نمایند.
  • بنا به هر دلیلی اگر با مراجعه به لینک های ارسالی مورد سوءاستفاده مجرمان سایبری قرار گرفته و از شماره شما به دیگران، پیامک های کلاهبرداری ارسال شد بلافاصله ضمن اطلاع رسانی به مخاطبین خود نسبت به حذف دسترسی های ایجاد شده اقدام و در صورت امکان گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب این اقدامات را حتما بعد از سرقت منزل خود انجام دهید را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا

به "چگونه پیامک های کلاهبرداری را تشخیص دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه پیامک های کلاهبرداری را تشخیص دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید