کشف تونل مخفی در معبد ایزد زندگی پس از مرگ

به گزارش وبلاگ مهیار، این تونل به وسیله هیأت باستان شناسی دومینیکن ـ مصری دانشگاه سن دومینگو به سرپرستی کاتلین مارتینز کشف شد، در این اکتشاف آن ها تونلی را پیدا کردند که در عمق 40 فوتی (12 متری) زمین حفر شده و تقریبا 4300 فوت (1.3 کیلومتر) طول و 1.8 متر هم ارتفاع دارد.

کشف تونل مخفی در معبد ایزد زندگی پس از مرگ

مارتینز در اعلامیه وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر درباره این کشف، این تونل را یک معجزه مهندسی توصیف کرد.

او از سال 2002 در حال حفاری در معبد ازیریس در مصر است و بعضی بر این باورند که احتمالا در پشت این معبد، کلئوپاترا و معشوقش مارک آنتونی در گورستانی دفن شده اند.

این باستان شناس در سال 2021 به همراه تیم خود 16 اتاقِ دفن و دو مومیایی مجهز به زبان های طلایی را کشف کردند، اما تا به امروز بقایای کلئوپاترا و مارک آنتونی پیدا نشده است.

این تونل برای مدت طولانی کشف نشده به جای مانده بود؛ زیرا تا حدی در زیر آب فرو رفته بود. پس از ساخت، مجموعه ای از حداقل 23 زمین لرزه بین سال های 320 تا 1303 میلادی سواحل مصر را لرزاند که منجر به فروریختن جزئیِ معبد و تونل شد و بخش هایی از هر دو برای مدتی در زیر آب بودند.

باستان شناسان کاوش در داخل و اطراف معبد را شروع نموده اند و تا کنون دو نیم تنه سنگی، سکه هایی با تصاویر و نام های ملکه کلئوپاترا و اسکندر مقدونی، مجسمه های بدون سر، مجسمه های الهه ایزیس و انواع سرامیک پیدا نموده اند.

باستان شناسان معتقدند کشف این تونل مخفی می تواند به آن ها برای کشف محل دفن کلئوپاترا، آخرین فرعون مصر باستان یاری کند.

منبع: گردشبان

به "کشف تونل مخفی در معبد ایزد زندگی پس از مرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف تونل مخفی در معبد ایزد زندگی پس از مرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید