کلیسای عذرای توانا یکی از جاهای دیدنی آذربایجان شرقی به شمار می رود

به گزارش وبلاگ مهیار، سیری در ایران/ براساس گزارشات منتشر گشته، کلیسای عذرای توانا یکی از جاهای دیدنی آذربایجان شرقی به شمار می رود.

کلیسای عذرای توانا یکی از جاهای دیدنی آذربایجان شرقی به شمار می رود

کلیسای کاتولیک ها (عذرای توانا) متعلق به مسیحیان کاتولیک ایران است. این بنا در سال 1291 خورشیدی احداث شده و نمای آن آجری هست. طول کلیسای کاتولیک ها 30 متر و عرض آن 15 متر بوده و برج ناقوس کلیسا در بالای بالکن کوچکی قرار گرفته است. این کلیسا برای اجرای مراسم و جشن های کاتولیک ها مورداستفاده قرار می گیرد. کلیسای کاتولیک ها در محله میارمیار شهر تبریز واقع شده است.

ساختمان این کلیسا در سال 1912 میلادی به اتمام رسیده و بزرگترین کلیسای ایران بشمار می رود. نمای این کلیسا آجری است. در ورودی به دهلیز کوچکی باز می گردد که در صحن کلیسا در مقابل آن قرار گرفته و در طرفین آن راه پله های تنگ و باریکی وجود دارد که به بالکن کوچکی که محل استقرار گروه کر کلیساست، منتهی می گردد. تالار اجتماعات کلیسا مستطیل شکل بوده و دارای چهارده ستون سفید رنگ مستقر در دو ردیف بوده که همه ستونها دارای سرستونهای زیبایی است.

در بالای در ورودی کلیسا، گچبری زیبایی حضرت مریم را در وسط ده فرشته مقدس نشان می دهد. طرح این اثر هنری در سال 1923 میلادی از طریق فرانس کوردون فرانسوی تهیه شد. محراب کلیسا با کف آن همسطح بوده و در دیوارهای محراب تزئینات چوبی نصب شده است.

منبع: همگردی

به "کلیسای عذرای توانا یکی از جاهای دیدنی آذربایجان شرقی به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای عذرای توانا یکی از جاهای دیدنی آذربایجان شرقی به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید