5 نکته کلیدی برای اسمبل کردن اولین کیس کامپیوتر

به گزارش وبلاگ مهیار، روزی روزگاری اسمبل کردن کیس کامپیوتر کار بسیار پیچیده ای به نظر می رسد زیرا حین انجام این کار ممکن بود با چالش های زیادی روبرو شوید و آموزش های خیلی خوبی هم برای این فرایند وجود نداشت. با این حال، هنوز هم بسیاری از کاربرانی که دوست دارند از کیس اسمبل شده استفاده کنند، نسبت به انجام این کار ترس های زیادی دارند و نگران این هستند که ممکن است برای برخی قطعات گران قیمت مشکل ایجاد شود.

5 نکته کلیدی برای اسمبل کردن اولین کیس کامپیوتر

با این حال اگر تحقیقات موردنظر را انجام داده باشید، فرایند اسمبل کردن کیس کامپیوتر می تواند تجربه ای لذت بخش و به یادماندنی برای شما باشد. در ادامه به 5 نکته کلیدی می پردازیم که تازه کارها برای اسمبل کردن کیس کامپیوتر باید به آن ها توجه زیادی نشان دهند. خوشبختانه برای خرید کیس کامپیوتر از وبلاگ مهیار می توانید بین گزینه های زیادی دست به انتخاب بزنید و اگر هم هیچ علاقه ای به اسمبل کردن ندارید، می توانید به سراغ خرید کیس اسمبل شده بروید.

تعداد زیادی ویدیوی آموزشی نگاه کنید

هرچقدر ویدیوی آموزشی بیشتری در مورد این موضوع دیدن کنید، بهتر است. شما باید تا جایی که می توانید، از منابع مختلف، هر چه بیشتر این ویدیوها را دیدن کنید. هدف این است که اصول اولیه نصب CPU، اتصال خنک کننده و قرار دادن رم را به طور کامل درک کنید. همچنین باید ترتیب مونتاژ کامپیوتر خود را مشخص کنید.

برخی افراد مادربرد را بلافاصله در کیس قرار می دهند، برخی دیگر ابتدا CPU و خنک کننده را نصب می کنند، در حالی که برخی دیگر تا جایی که ممکن است قطعات را قبل از قرار دادن در کیس، به هم متصل می کنند. هر یک از این روش ها مزایا و معایبی دارد و گاهی اوقات، حتی نوع کیسی که دارید می تواند بر این تصمیمات تأثیر بگذارد.

با دیدنی حجم زیادی از آموزش ها، می توانید راحت ترین روش را برای خود انتخاب کنید. روی آموزش هایی تمرکز کنید که از همان برند و نسل CPU شما استفاده می کنند. شرکت های AMD و Intel از روش های کمی متفاوتی برای نصب CPU روی مادربرد استفاده می کنند. همچنین، ویدیوهای اسمبل کردن کامپیوترهایی را دیدن کنید که از کیس مشابه کیس شما استفاده می کنند، زیرا هر کیسی ویژگی ها و مسائل خاص خود را دارد. دیدن آموزش هایی با کیس مشابه، به شما نکاتی در مورد مسائل احتمالی و مزایای کیس تان می دهد.

از الکتریسیته ساکن اجتناب کنید

قطعا الکتریسیته ساکن می تواند به قطعات کامپیوتر شما آسیب بزند. با این حال، لازم نیست برای جلوگیری از شوک الکتریسیته ساکن، با لباس زیر کیس کامپیوتر خود را اسمبل کنید. سازندگان با تجربه حتی به بند ضد الکتریسیته ساکن نیازی ندارند، اگرچه ما استفاده از آن را به افراد مبتدی توصیه می کنیم.

حتی با وجود بند ضد الکتریسیته ساکن، همچنان باید برخی اصول اولیه را رعایت کنید. به ناچار مواقعی پیش می آید که نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه ای در کامپیوتر داشته باشید و به بند ضد الکتریسیته ساکن دسترسی نداشته باشید. دانستن چند قانون اساسی شما را ایمن نگه می دارد.

اول، تا جایی که امکان دارد، روی میزی که زیر آن فرش ندارد، کامپیوتر خود را اسمبل کنید. به این ترتیب، احتمال ایجاد بار الکتریسیته ساکن کاهش می یابد. دوم، در روزهای بسیار خشک که مقدار زیادی الکتریسیته ساکن در هوا وجود دارد، اقدام به اسمبل کردن نکنید. به ریسکش نمی ارزد. قطعات کامپیوتر شما چند روز دیگر هم سالم می مانند. سوم، هر بار قبل از لمس هر یک از قطعات، به بخش فلزی کیس کامپیوتر دست بزنید. یک ترفند ساده این است که هر زمان ممکن، بازوی خود را روی فلز کیس تکیه دهید.

در نهایت، در روز اسمبل کردن کامپیوتر از لباس هایی که به راحتی بار الکتریسیته ساکن را نگه می دارند، مانند پشم یا الیاف مصنوعی استفاده نکنید و لباس های نخی بپوشید.

نصب صحیح CPU

هنگام قرار دادن CPU در سوکت مادربرد، کمی عصبی بودن طبیعی است. پردازنده ها ارزان نیستند و قرار دادن آن قطعه کوچک سیلیکونی در مادربرد، ساده ترین بخش ساخت کامپیوتر شخصی نیست. با این حال، اگر این فرآیند را درک کنید، یکی از آسان ترین مراحل نیز به شمار میرود. در این زمینه هزاران آموزش ویدیویی خوب در یوتیوب وجود دارد که بهتر است چندین ویدیو در مورد نحوه صحیح قرار دادن پردازنده در مادربرد دیدن کنید. بعد از دیدنی این آموزش ها، آرامش خود را حفظ کنید و به راحتی قادر به انجام این کار خواهید بود.

کار را پیچیده نکنید

یک کامپیوتر شخصی با خنک کننده مدار بسته سفارشی و حجم زیادی از نوارهای نورپردازی RGB مطمئناً فوق العاده به نظر می رسد. اما این موارد پیچیدگی فرایند اسمبل کردن را به طور قابل توجهی افزایش می دهند. برای اولین کامپیوتر شخصی خود، سادگی را در اولویت قرار دهید. می توانید از فن های کیس با نورپردازی RGB استفاده کنید، اما فراتر از اصول اولیه، در پی پیچیدگی بیشتر نباشید. به عنوان مثال استفاده از سیستم خنک کننده سیکل باز یا همان اوپن لوپ برای یک تازه کار، پیچیده تر از حد انتظار محسوب می شود. نکته مهم در اولین اسمبل، سازماندهی مناسب و راه اندازی پیروز کامپیوتر است.

مدیریت کابل

مدیریت کابل، گرچه نقشی مستقیم در عملکرد سیستم شما ندارد، اما انجام آن مزایای قابل توجهی به همراه دارد. اولین و بارزترین فایده، زیبایی ظاهری سیستم شماست. به ویژه اگر از کیس هایی با پنل شیشه ای استفاده می کنید، نظم و ترتیب کابل ها جلوه ای چشم نواز و حرفه ای به کامپیوترتان می بخشد.

علاوه بر این، مدیریت صحیح کابل ها به سازماندهی فضای داخلی کیس و میز شما کمک می کند. این امر به خصوص زمانی که با انبوهی از قطعات کامپیوتری، سیم ها و پیچ های ریز روبرو هستید، از اهمیت بالایی برخوردار است. با مرتب کردن کابل ها، نه تنها از آشفتگی و به هم ریختگی محیط کارتان کاسته می شود، بلکه یافتن قطعات مورد نظر و عیب یابی سیستم نیز آسان تر خواهد شد.

سایر نکات مفید

هنگام اسمبل کردن کیس کامپیوتر (PC) ممکن است با مسائل دیگری نیز روبرو شوید. برای همین چند نکته دیگر را در نظر داشته باشید:

  • پاور کاملا ماژولار ارزش هزینه اش را دارد: منبع تغذیه های ماژولار کابل های متصل به خود را ندارند. در عوض، شما می توانید کابل های مورد نیازتان را جداگانه انتخاب کنید. این موضوع به معنای مدیریت آسان تر کابل ها درون کیس است که برای یک اسمبل کننده تازه کار بسیار مناسب است.
  • مادربوردی با درپوش I/O یکپارچه تهیه کنید: باز هم، هدف ما ساده سازی اولین اسمبل شماست. برخی از مادربوردها با درپوش I/O (قطعه ای در پشت کیس که پورت ها و ورودی های مادربورد را معین می کند) عرضه می شوند که باید به طور جداگانه آن را روی مادربورد نصب کنید. مدل های دیگری نیز وجود دارند که این درپوش به صورت پیش فرض بر روی آن ها نصب شده است. مادربورد با درپوش I/O یکپارچه را انتخاب کنید، مگر اینکه علاقه خاصی به یک مدل خاص داشته باشید. نصب درپوش I/O و هم راستا کردن آن با مادربورد کار سختی نیست، اما یک مرحله اضافی است که به آن نیاز ندارید.
  • وب سایت PCPartPicker دوست شماست: انتخاب قطعات مناسب برای اسمبل شما حیاتی است. این وب سایت در صورت عدم سازگاری قطعات به شما اطلاع می دهد. یک حساب کاربری ایجاد کنید، قطعات مورد نظر خود را اضافه کنید و سپس بخش اسمبل کننده سیستم PCPartPicker هر گونه مشکل سازگاری را به شما نشان خواهد داد.
  • ساده شروع کنید، اما از فرایند لذت ببرید: بسکمک از اسمبل کنندگان کامپیوتر دوست دارند کارهای اضافی انجام دهند، مانند چسباندن برچسب روی کیس یا حتی قرار دادن آدمک های لگو در داخل آن. فقط مطمئن شوید که برای جلوگیری از افتادن قطعات، از چسب دو طرفه روی پایه های آنها استفاده کنید.
  • اسمبل شما هرگز تمام نمی شود: چند ماه یا یک سال پس از اینکه کامپیوتر شما به خوبی کار کرد، می توانید آن را ارتقا دهید. به عنوان مثال، می توانید سیستم خنک کننده مایع مورد نظرتان را اضافه کنید یا نورپردازی RGB بیشتری به کیس خود بیفزایید. فقط قبل از هر اقدامی، مانند کاری که قبل از اسمبل اصلی انجام دادید، حتما آموزش های مربوط به آن را مشاهده کنید.

اسمبل کردن کیس کامپیوتر می تواند تجربه ای لذت بخش باشد، اما انجام تحقیقات لازم در این زمینه ضروری است. در ابتدا، ساده ترین روش ها را انتخاب کنید. در مورد قسمت های سخت نگران نباشید (زیرا آنقدرها هم پیچیده نیستند) و به خاطر داشته باشید که نظم و ترتیب کابل ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: HowToGeek

منبع: دیجیکالا مگ

به "5 نکته کلیدی برای اسمبل کردن اولین کیس کامپیوتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته کلیدی برای اسمبل کردن اولین کیس کامپیوتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید