6 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل پرستاری سالمند از خود بپرسید

به گزارش وبلاگ مهیار، بدون شک شغل پرستاری سالمند چندان آسان نیست و باید قبل از آن که وارد بازار کار شوید، دیدی روشن نسبت به آن پیدا کنید. آنچه در ادامه می خوانید به شما کمک خواهد کرد که در هنگام انتخاب شغل پرستاری سالمند بهتر تصمیم بگیرید.

6 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل پرستاری سالمند از خود بپرسید

1- آیا برای انتخاب شغل پرستاری سالمند به تحصیلات آکادمیک نیاز دارید؟

پرستاری سالمند به تحصیلات آکادمیک نیاز ندارد و داشتن مدرک برای استخدام افراد اجباری نیست؛ اما وارد شدن به این حوزه از طریق تحصیلات دانشگاهی در رشته های مرتبط، شرایط ایده آلی را رقم می زند و علاوه بر دانشی که به شـما می بخشد افراد و سازمان ها را هم به استخدامتان ترغیب می کند.

اگر امکان تحصیلات دانشگاهی برای شما فراهم نیست، بهتر است در دوره های آموزشی پرستار سالمند شرکت کنید و گواهی این دوره ها را به دست بیاورید. این گواهی ها به شما کمک می کنند تا شانس بیشتری برای استخدام شدن داشته باشید.

2- آیا به اصول مراقبت های بهداشتی مسلط هستید؟

ممکن است که این سؤال برای شما هم پیش بیاید که برای انتخاب شغل پرستاری سالمند آیا لازم است به همه اصول و مراقبت های بهداشتی آگاه باشید یا نه. از آنجا که پرستاری سالمند یک شغل حساس است و در صورت بروز کوچک ترین اشتباه، ممکن است جان سالمند به خطر بیفتد، جواب این سؤال بله است. شما باید بتوانید مراقبت های بهداشتی لازم را به صورت اصولی پیاده کنید و در شرایط اضطراری، سلامتی فرد سالمند را کنترل کنید.

به عنوان یک پرستار سالمند باید با داروهای تجویزشده برای فرد سالمند آگاه باشید. همچنین باید بتوانید شرایط طبیعی و غیرطبیعی بیمار را تشخیص دهید و آن شرایط را به پزشک یا افراد مربوطه گزارش دهید.

3- برای پیروزیت در شغل پرستاری سالمند چه باید کرد؟

پیش از انتخاب شغل پرستاری سالمند باید به مسیرهای پیروزیت در آن فکر کنید. نکات زیر برای ارائه بهترین عملکرد در این شغل توصیه می شوند:

  • در دوره های آموزشی کمک های اولیه شرکت کنید و جدیدترین متدها را یاد بگیرید.
  • آموزش را متوقف نکنید و به روزترین شیوه های مراقبتی را یاد بگیرید.
  • اگر از طریق دانشگاه وارد این رشته شوید، بسیار پیروز تر خواهید بود.
  • سعی کنید که با سالمندان ارتباط صمیمی و محبت آمیز داشته باشید.
  • در رابطه با بیماری های دوران سالمندی و نشانه های آن ها اطلاعات کسب کنید.
  • حتماً در دوره های تخصصی پرستار سالمندی شرکت کنید تا تجربه بهتری در این زمینه کسب کنید.

4- آیا پرستار سالمندی با روحیه شما سازگار است؟

یکی از نکات مهمی که باید قبل از انتخاب شغل پرستاری سالمند به آن توجه کنید، سازگاری این شغل با روحیه شماست. بسکمک از ما ذاتاً شغل پرستاری را دوست نداریم و توانایی تحمل وظایف این شغل از اراده مان خارج است. برای شغل پرستار سالمند شما به روحیه مضاعف نیاز دارید و باید خودتان را برای چالش های گوناگون و حتی ناخوشایندی آماده کنید.

ممکن است از فردی سالمند و بیمار مراقبت کنید که گاهی شما را با شرایط ناخوشایندی روبه رو کند و حتی تحت چنین شرایطی باید به خوبی از پس وظایف محول شده بربیایید.

5- آیا مسئولیت پرستاری از یک سالمند سنگین است؟

یک پرستار سالمند قطعاً مسئولیت سنگینی بر عهده دارد و هرکسی توانایی رسیدگی به یک بیمار مسن را ندارد. شما باید همه امور مربوط به بیمار را زیر نظر داشته باشید و به بهداشت، تغذیه، رفتار و … آن ها توجه کنید و در صورت بروز رفتار یا علامت غیرطبیعی فوراً آن را گزارش دهید.

بهترین فرصت های شغلی برای پرستار سالمند را ببینید

منبع: بلاگ دیوار

به "6 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل پرستاری سالمند از خود بپرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل پرستاری سالمند از خود بپرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید