ابرماشین 70 میلیارد تومانی، پرشتاب ترین ماشین دنیا شد

به گزارش وبلاگ مهیار، پینین فارینا باتیستا در کمتر از 2 ثانیه از سکون کامل به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسید و رکوردی تازه در دنیای خودرو های سوپراسپرت به نام خود ثبت کرد.

ابرماشین 70 میلیارد تومانی، پرشتاب ترین ماشین دنیا شد

به گزارش خبرآنلاین، رکوردزنی و شکستن رکورد در بین ابرخودروسازان بزرگ مثل بوگاتی، هنسی، ریمک و... همواره یک موضوع مجذوب نماینده و هیجان انگیز بوده است. عنوان رکورد ها هم همواره متفاوت بوده و شامل رکورد بیشترین سرعت و برترین شتاب صفر تا صد و... بوده است.

اینبار با رکوردزنیِ یک شرکت ایتالیاییِ معتبر روبه رو هستیم. پینین فارینا، باتیستا را به عنوان نماینده خود، برای رکورد زنی به پیستِ شهر دبی فرستاد تا لقب پرشتاب ترین خودروی جاده ای جهان را یدک بکشد.

باتیستا دارای 4 موتور الکتریکی است که در مجموع 1900 اسب بخار قدرت و 2300 نیوتون متر گشتاور را فراوری می نمایند. هر کدام از این 4 موتور وظیفه انتقال قدرت به یکی از 4 چرخ را دارند؛ محور جلو 670 اسب بخار و محور عقب 1270 اسب بخار قدرت دارند. حداکثر سرعت این ابرخودرو 350 کیلومتر بر ساعت است.

باتری های 120 کیلوواتی به صورت T شکل چیده شده اند و همین موضوع به تعادل و تقسیم وزن خودرو یاری می نماید. باتری ها و تجهیزات مکانیکی و به صورت کلی زیرساخت اصلی خودرو همان چیزی است که در ریمک نِوِرا وجود دارد.

این خودرو با این مشخصاتی که دارد توانسته شتاب صفر تا 100 کیلومتر را در 1.86 ثانیه ثبت کند! بعلاوه توانست شتاب صفر تا 200 کیلومتر را در 4.75 ثانیه ثبت کند.

رکورد دیگری که باتیستا زده مربوط به کاهش سرعت از 100 به صفر بوده که در مسافت 31 متری این رکورد زده شده است. همه این رکورد زنی ها زیر نظر کارشناسان گینس صورت گرفته است.

از باتیستا 150 دستگاه در ایتالیا ساخته خواهد شد که هرکدام از این خودرو ها بیش از 2 میلیون دلار (حدود 70 میلیارد تومان) قیمت دارند. فراوری باتیستا از تابستان 2022 شروع شده است.

منبع: فرارو

به "ابرماشین 70 میلیارد تومانی، پرشتاب ترین ماشین دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابرماشین 70 میلیارد تومانی، پرشتاب ترین ماشین دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید