اشرف غنی در نشست سام: طالبان هفته آینده برای مذاکرات بین الافغانی آماده شوند

به گزارش وبلاگ مهیار، رئیس جمهور افغانستان با اعلام کشته شدن بیش از 3500 نظامی در حملات طالبان از زمان توافق قطر از این گروه خواست طی یک هفته آینده برای مذاکرات بین الافغانی آماده گردد.

اشرف غنی در نشست سام: طالبان هفته آینده برای مذاکرات بین الافغانی آماده شوند

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ مهیار، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در دومین روز از نشست چهارم هیئت عالیرتبه سام در کابل گفت که از زمان امضای توافقنامه آمریکا و طالبان در قطر تا به امروز 3 هزار و 560 نفر از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در درگیری با طالبان کشته شدند.

وی اضافه کرد که دولت افغانستان انتظار داشت طالبان پس از توافقنامه قطر به سوی صلح گام برمی دارد اما این گروه به تداوم جنگ پرداخته است.

اشرف غنی ادامه داد که از زمان امضای توافقنامه در 10 اسفند 1398 تا به امروز 6 هزار و 781 نیروی امنیتی و دفاعی نیز در جنگ با طالبان زخمی شدند.

وی بدون اعلام آماری تعیین اظهارداشت که در زمان یاد شده نیز شماری از نیروهای افغان توسط طالبان به اسارت گرفته شدند.

به گزارش اطلاعات روز، رئیس جمهور افغانستان همچنین توضیح داد که دولت بزودی فرایند آزادی 5 هزار زندانی طالبان را نیز تکمیل می نماید و از این گروه نیز خواست تا طی یک هفته آینده برای شروع مذاکرات بین الافغانی آماده گردد.

اشرف غنی اما تعیین نکرد که دولت فرایند آزادی زندانیان طالبان را براساس فهرست این گروه در قطر تکمیل می نماید و یا اینکه بجای 592 زندانی که پیش از این مخالفتش را برای آزادی آن ها اعلام نموده بود زندانیان دیگری از طالبان را آزاد خواهد نمود.

مقامات افغان همیشه اعلام نموده اند که به دلایل حقوقی امکان آزادی 592 نفر از زندانیان طالبان وجود ندارد اما اخیراً منابع از آزادی شماری از این زندانیان توسط دولت افغانستان خبر داده بود.

پیش از این نیز طالبان به دولت پیشنهاد داده بود که مشروط بر آزادی زندانیان به جامانده این گروه تا عید قربان، مابقی زندانیان دولتی را آزاد خواهد نمود و آماده است تا مذاکرات بین الافغانی را نیز شروع کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اشرف غنی در نشست سام: طالبان هفته آینده برای مذاکرات بین الافغانی آماده شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشرف غنی در نشست سام: طالبان هفته آینده برای مذاکرات بین الافغانی آماده شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید