انفجار ماه و هوای همواره بهاری!

به گزارش وبلاگ مهیار، این اندیشه که ظاهرا از یک مغز بیمار تراوش نموده، از سوی پروفسور آلکساندر آبیان، ریاضی دان دانشگاه استان آیووا پیشنهاد شده و سرسختانه از آن دفاع می نماید.

انفجار ماه و هوای همواره بهاری!

مترجم: زهرا راهنمایی منش

منبع:راسخون

این اندیشه که ظاهرا از یک مغز بیمار تراوش نموده، از سوی پروفسور آلکساندر آبیان، ریاضی دان دانشگاه استان آیووا پیشنهاد شده و سرسختانه از آن دفاع می نماید.

اصولا نیروی گرانشی که از سوی ماه بر زمین وارد می گردد، در محور چرخشی زمین 230 درجه انحراف ایجاد می نماید.وال استریت جورنال در این زمینه از قول پروفسور آبیان می نویسد که این مسئله، زاویة برخورد اشعة خورشید بر روی زمین را تغییر می دهد و به همین دلیل است که با تابستان های بسیار گرم و زمستان های بسیار سرد و یخبندان و هوای توفانی رویارو هستسم. چنانچه ماه از بین برود، زمین با حالت منظم تری به چرخش خود ادامه می دهد و ما از یک هوای همواره بهار لذت خواهیم برد، جذر و مد ها مرتب می شوند و کوه های یخی قطب ها ثابت می مانند.

آبیان باور دارد که طبیعت بدون رضایت ما، و به میل خود می چرخد و تا به امروز هم کسی علیه آن اعتراضی ننموده است. آبیان با گستاخی فراوان پیشنهاد می نماید با یلری موشک های هسته ای ماه را از میان برداریم که البته برای چند دقیقه شاهد چشم انداز ای چشمگیر هم خواهیم بود.

از پروفسور آبیان پرسیده شد آیا از بازتاب فرهنگی ناپدید شدن ماه نگران نیست و از محرومیتی که عاشقان دنیا از فقدان نور ماه خواهند داشت و دیگر کسی شعری در مدح این چراغ آسمانی نخواهد سرود؟

به نظر می رسد که این مسئله او را نگران نمی سازد زیرا یادآوری می نماید که در بسیاری از فرهنگ ها، ماه مظهر سردی و بی احساسی و بدخواهی است. اما عجیب تر آنکه بسیاری از همکاران پروفسور آبیان هم با او همفکر هستند.

فقط به یادآوری این نکته اشاره می کنیم که ناپدید شدن ماه بسیاری از گونه های حیوانی را که فعالیتشان را با نور شبانه تنظیم می نمایند، دچار سردرگمی خواهد نمود.

منبع: راسخون

به "انفجار ماه و هوای همواره بهاری!" امتیاز دهید

1 کاربر به "انفجار ماه و هوای همواره بهاری!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار ماه و هوای همواره بهاری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید