برترین زمان سفر به اسکاتلند

به گزارش وبلاگ مهیار، اسکاتلند (Scotland) بیشتر برای ارتفاعات و قلعه های خودش معروفیت دارد و انتخاب زمان مناسبی برای سفر به این کشور می تواند تجربه بهتر و مجذوب کننده تری را برای شما به ارمغان بیاورد. در ادامه همراه با ما باشید.

برترین زمان سفر به اسکاتلند

برترین زمان برای سفر به اسکاتلند، ماه اوت تا میانه ماه ژانویه است. در این موقع از سال، جشنواره های مختلفی در شهرهای این کشور برگزار می شوند و شرکت در آن ها می تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند. علاوه بر این، مهمانی های زمستانی و گشت و گذار در فضای باز و ناهموار طبیعت اسکاتلند می تواند سفری شما را مهیج تر نیز کند.

ماه های ژوئیه و اوت نیز گرم ترین ماه های سال در اسکاتلند به شمار می روند اما در این موقع از سال، بیشترین مقدار حشرات و گزنده های کوچک نیز به چشم می خورند و می تواند بسیار آزاردهنده باشند. پس بهتر است قبل از سفر به اسکاتلند، هدف خود از سفر به این کشور را در نظر بگیرید و سپس زمان مناسبی را برای سفر خود انتخاب کنید تا بیشترین بازدهی را داشته باشید.

آب وهوای اسکاتلند

آب وهوای اسکاتلند غیر قابل پیش بینی است و گاهی اوقات در طول یک روز می توان آب وهوایی گرم و مرطوب یا آفتابی و سوزان یا حتی سرد و پُر باد را تجربه کرد. تفاوت مقدار ساعت روز و شب در اسکاتلند در طول فصل تابستان و زمستان کاملا افراطی به نظر می رسد. در میانه ماه دسامبر، طول روزهای زمستانی به حدود هفت ساعت می رسد و این در حالی است که در میانه تابستان، اسکاتلند طولانی ترین روزها در بریتانیا را دارد. شهر گلاسگو (Glasgow) در اسکاتلند نیز به عنوان دومین شهر پر بارش در کل بریتانیا شناخته می گردد.

برترین زمان برای بازدید از ارتفاعات اسکاتلند

ارتفاعات و کوهستان های غربی اسکاتلند پوشیده از علف و خلنگ زاری هستند که سالی دو یا گاهی سه بار در طول سال به رنگ های بنفش، اسطوخودوسی و بعلاوه صورتی شکوفا می شوند. برترین رنگ های این ارتفاعات را می توان در ماه اکتبر در فصل پاییز مشاهده کرد. در خنکای پاییزی، بیشتر این خلنگ زارها به رنگ های نارنجی پررنگ، زنگ زده و کهربایی با تکه های سبز برجسته تغییر پیدا می نمایند و مناظری بسیار زیبا و خیره نماینده را شکل می دهند که هر بیننده ای را به حیرت در می آورند.

در طول فصل پاییز نیز به احتمال بسیار زیاد شما از آب وهوایی نسبتا صاف و آفتابی بهره خواهید برد. زاویه تابش نور خورشید در عرض های جغرافیایی شمال اسکاتلند باعث شده تا نور خورشید خاصیتی طلایی رنگ به خودش بگیرد و مناظری واقعا خیره نماینده و تماشایی را ایجاد کند. برای تماشا خلنگ زارهای پاییزی و زیبا در نزدیکی شهر گلاسگو نیز می توان به پارک ملی تروساچس و لوچ لوموند (The Trossachs and Loch Lomond National Park) رفت.

فصل پاییز زمان بسیار خوبی برای گشت و گذار با کشتی و قایق در دریاچه های اسکاتلند به شمار می رود. مطمئنا گشت و گذار در میان آب های دریاچه لوموند (Loch Lomond) و دریاچه کاترین (Loch Katrine) می تواند اوقات بسیار خوبی را برای هر بازتماشاماینده ای رقم بزند. فصل پاییز بعلاوه برای بازدید از آتشفشان خاموش شهر ادینبرا (Edinburgh) یعنی آرتور سیت (Arthurs Seat) نیز زمان مناسبی به شمار می رود.

اوج فصل گردشگری در اسکاتلند

ماه های تابستانی علاوه بر اینکه از آب وهوای خوبی بهره می برند، به عنوان شلوغ ترین ماه ها در اسکاتلند از لحاظ گردشگری شناخته می شوند. موزه ها که از جمله جاذبه های برجسته اسکاتلند محسوب می شوند، در این موقع از سال بسیار شلوغ هستند و کمپ ها و مسیرهای پیاده روی و کوهنوردی نیز ترافیک سنگینی دارند.

پس از ماه های تابستانی، ماه های سپتامبر و اکتبر نیز یکی دیگر از زمان های شلوغ اسکاتلند به شمار می روند. بر خلاف ماه های تابستانی که به علت تعطیلاتی مدارس بیشتر خانواده ها و جوان ها در سفر هستند، در ماه های اکتبر و سپتامبر، افراد مسن تر در اسکاتلند به سفر می روند و از جاهای تماشای و تپه های زیبای آن تماشا می نمایند.

از آنجا که کمتر کسی برای آب وهوایی خوب یا آفتابی به اسکاتلند سفر می نماید، پس باید گفت که بسیاری از فعالیت ها، تفریحات و بعلاوه جاذبه های این کشور در کل طول سال در دسترس هستند. البته کوهنوردی در بلندترین کوهستان بریتانیا یعنی بن نویس (Ben Nevis) و بعلاوه پارک ملی کرنگورمز (Cairngorms National Park) گاهی اوقات بسیار خطرناک است.

برترین زمان سفر به اسکاتلند کدام است؟

آب وهوای اسکاتلند کاملا غیر قابل پیش بینی است اما در طول ماه های تابستانی، آب وهوا خوب و معتدل است و می توان به انجام انواع فعالیت ها در فضای باز پرداخت. از سوی دیگر، روزها در ماه های تابستانی بین 16 تا 18 ساعت طول می کشند و شما می توانید از این مدت زمان زیاد استفاده کنید و از جاهای تماشای بازدید کنید.

اوج فصل گردشگری در اسکاتلند چه زمانی است؟

ماه های تابستانی بیشترین مقدار گردشگران را به اسکاتلند می کشانند چراکه این موقع از سال، آب وهوای خوبی نسبت به دیگر مواقع دارد. در این موقع از سال، بسیاری از جاذبه های اصلی گردشگری در اسکاتلند بسیار شلوغ هستند و هزینه هتل ها و رستوران ها نیز به مراتب افزایش پیدا می نمایند.

اسکاتلند تا چه مقدار سرد است؟

در طول فصل زمستان و بین دسامبر و فوریه، اسکاتلند بسیار سرد می گردد و این موضوع در ارتفاعات و کوهستان های این کشور بیشتر به چشم می آید. دمای هوا در این موقع از سال در شهرهای جنوبی اسکاتلند همانند گلاسگو به 1 درجه سلسیوس کاهش پیدا می نماید و در شهرهای شمالی همانند اینورنس (Inverness) نیز حتی به زیر صفر درجه نیز می رسد.

منبع: فوت و فن / tripsavvy

به "برترین زمان سفر به اسکاتلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به اسکاتلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید