به خودکفایی در تولید کره رسیده ایم

به گزارش وبلاگ مهیار، کاظم خاوازی در مراسم افتتاح طرح هایی ملی وزارت جهاد کشاورزی توسط ریاست جمهوری گفت: پروژه های امروز 4635 طرح است که 8147 میلیارد تومان ارزش سرمایه گذاری و 42 هزار و 300 نفر اشتغال زایی داشته است و در چهار محور پروژه بزرگ آب رسانی با لوله به دشت سیستان، سیستم های نوین آبیاری، شیلات و دام و طیور است.

به خودکفایی در تولید کره رسیده ایم

خاوازی گفت: ادامه 32 هزار هکتار و 14 هزار هکتار باقی مانده از طرح به خاتمه رسیده است و آبرسانی به درون مزارع هم توسط سیستم های نوین آبیاری در حال انجام است.

او اضافه نمود: این طرح شامل 70 هزار بهره بردار می شود که شهرهای زابل، زهک، هامون و هیرمند در این مجموعه قرار دارند و 729 روستا را در بر می گیرد.

خاوازی راجع به پروژه های بخش شیلات گفت: شیلات بخش پرظرفیتی است که بسیار جای کار دارد و این بخش دارای رتبه های بالای دنیای مانند رتبه اول تولید قزل آلای دنیا با 185 هزار تن در سال است.

وزیر جهاد کشاورزی درباره پروژه های دام و طیور توضیح داد: در مجموعه در تولید دام و طیور در 8 سال گذشته 36.6 درصد افزایش تولید داشته ایم، در شیر خودکفا هستیم، در گوشت نزدیک به خودکفایی هستیم، مرغ کشور تامین است و در تولید عسل از 75 هزار تومان به 150 هزار تن تولید در سال 99 رسیده ایم.

خاوازی ادامه داد: اتفاق مهمی که در سال 99 افتاد این بود که از وارد کننده بیش از 45 هزار تن کره به خودکفایی در تولید آن رسیده ایم.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرامی وبلاگ مهیار دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "به خودکفایی در تولید کره رسیده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به خودکفایی در تولید کره رسیده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید