بوریس جانسون استعفا می دهد

به گزارش وبلاگ مهیار، فارس نوشت: یک روزنامه انگلیسی به نقل از هم حزبی های نخست وزیر این کشور نوشت وی میخواهد طی ماه های آینده به خاطر ناراضی بودن از حقوق سالانه اش استعفا دهد.

بوریس جانسون استعفا می دهد

روزنامه میرِر به نقل از شماری از نمایندگان حزب محافظه کار نوشته است، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس تا چند ماه دیگر از مقام خود کناره گیری خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه، هم حزبی های جانسون می گویند او بارها به صورت خصوصی گلایه نموده است که نمی تواند با حقوق نخست وزیری سالانه 150 هزار پوند اموراتش را بگذراند.

به گفته این نمایندگان مجلس جانسون به ترزا مِی نخست وزیر قبلی انگلیس که از زمان استعفایش بیش از یک میلیون پوند درآمد داشته، رشک می ورزد. اما او میخواهد تا 6 ماه دیگر به نخست وزیری ادامه دهد تا ماجرای خروج کشورش از اتحادیه اروپا (برگزیت) و شیوع ویروس کرونا را مدیریت کند.

گفته می گردد جانسون پیش از نخست وزیری، تنها برای دو سخنرانی 160 هزار پوند و برای ستون نویسی در روزنامه ای ماهانه 23 هزار پوند دریافت می نموده است.

یکی از نمایندگان مجلس در این باره گفت: بوریس دستکم 6 فرزند دارد که تعدادی از آن ها جوان هستند و احتیاج به یاری اقتصادی او دارند. او باید به همسر سابقش نیز طبق توافق طلاقشان مبلغی پرداخت کند.

به نوشته روزنامه میرر، در صورت استعفای جانسون، دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس که هنگام ابتلای نخست وزیر به ویروس کرونا سکان دولت را در دست داشت، گزینه احتاقتصادی جایگزینی او خواهد بود.

همچنین ریشی سوناک وزیر خزانه داری انگلیس که 300 میلیارد پوند به عنوان یاری هزینه مقابله با کرونا به مردم پرداخت نموده محبوبیت بالایی دارد.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "بوریس جانسون استعفا می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوریس جانسون استعفا می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید