خبرنگاران استاندار خراسان رضوی با اظهارات بخشدار کدکن برخورد کرد

به گزارش وبلاگ مهیار، مشهد- خبرنگاران- استاندار خراسان رضوی در سفر به تربت حیدریه و بازدید از بخش کدکن این شهرستان ضمن تاکید بر انسجام و وحدت بین مردم منطقه و پرهیز از هرگونه تفرقه افکنی با اظهارات و رفتار بخشدار کدکن برخورد کرد.

خبرنگاران استاندار خراسان رضوی با اظهارات بخشدار کدکن برخورد کرد

محمد صادق معتمدیان روز پنجم فروردین ماه در جریان سفر به شهرستان تربت حیدریه از شهر کدکن بازدید کرد و ضمن ملاقات با قشرهای مختلف مردم این منطقه در معابر شهری و واحدهای صنفی به مسائل و کاستی های آنان گوش سپرد و سپس در جلسه جمع بندی مصوبات سفر به تربت حیدیه شرکت کرد.

در این جلسه که حدود 40 مصوبه برای توسعه این شهرستان داشت، بخشدار کدکن ضمن گلایه از استاندار خطاب به وی گفت: حتما شما در سفر بعدی خود به نیشابور، کدکن را خواهید دید.

در پی این سخنان، استاندار خراسان رضوی با بخشدار کدکن برخورد کرد و به خاطر ایجاد تفرقه بین مردم منطقه به وی تذکر شدید داد به طوریکه بخشدار از حضور در ادامه این جلسه محروم گشت.

استاندار خراسان رضوی در این جلسه اضافه نمود: انسجام و وحدت مردم منطقه از اهمیت بسزایی برخوردار است و طرح مسائل اختلاف انگیز آسیب زاست، این استان از 33 شهرستان مانند یک پازل تشکیل شده است و زیبایی این پازل به قرارگرفتن همه شهرستان ها در کنار هم و در جای خود است.

شنیده ها از منابع آگاه حاکی است علی محمدی بخشدار کدکن به رغم احتیاج مردم این بخش به حضور مستمر بخشدار، ساکن منطقه نمی باشد.

بخش 878 کیلومترمربعی کدکن با جمعیتی حدود 14 هزار نفر واقع در 75 کیلومتری شمال غربی تربت حیدریه، مرکب از 17 روستا و دو دهستان کدکن و رقچه، از سال 1318 تا به امروز تشکیلات بخشداری دارد.

دامداری، کشاورزی و باغداری با استفاده از پنج رودخانه دائمی و حدود 150 رشته قنات عمده ترین فعالیت مالی در کدکن است.

سابقه تمدنی کدکن با توجه به آثار باستانی در این منطقه به پیش از اسلام می رسد که پس از ورود اسلام به ایران نیز تداوم یافته بطوری که کدکن به عنوان خطه ای ادیب پرور افراد صاحب نامی را در دوران حکومت سلجوقیان، خوارزمشاهیان و صفویان به عنوان سپهسالار، وزیر و صاحب دیوان در حکومت داشته است.

شیخ ابراهیم عطار کدکنی و پسرش شیخ فریدالدین عطار کدکنی، شیخ حیدر و سلسله خلوی نیز از شخصیتهای تاریخی مطرح کدکن هستند. این خطه در دوران معاصر نیز با معرفی فرهیختگانی همچون فخرالشعرای کدکنی، میرزای خاوری، شیخ میرزا محمد شفیع کدکنی، شیخ هادی کدکنی و دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی وجهه فرهنگی خود را به رخ کشیده است.

کدکن از لحاظ گردشگری طبیعی نیز با آب و هوای معتدل کوهستانی، باغهای گسترده انواع میوه، قله ملکوه یا کوه سه هزار متری چهل تن، آبشار دافی و روستاهای برس، ارگی و رقیچه جذابیت خاصی دارد. مزار امامزادگان عبدالله و علاءالدین و نیز مزار تاریخی شیخ حیدر و آثار باستانی دوره سلجوقی هم جاذبه های تاریخی کدکن هستند.

کدکن در دوران دفاع مقدس با گسیل شمار زیادی از رزمندگان کدکنی به جبهه های جنگ تحمیلی 59 شهید، 17 آزاده و18 جانباز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نموده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار خراسان رضوی با اظهارات بخشدار کدکن برخورد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار خراسان رضوی با اظهارات بخشدار کدکن برخورد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید