خرابکاری یاسمین مقبلی در فضا، خطر از بیخ گوش ایستگاه فضایی رد شد

به گزارش وبلاگ مهیار، دیجیاتو نوشت: در جریان راهپیمایی فضایی اخیر یاسمین مقبلی و لورال اوهارا در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)، فضانوردان ناخواسته یک کیسه حاوی ابزارهای خود را گم کردند. در ادامه، کنترلرهای پرواز با دوربین های ایستگاه این کیسه را پیدا کردند و چون خطری برای ISS ایجاد نمی کرد، اقدام دیگری برای بازیابی آن انجام نشد.

خرابکاری یاسمین مقبلی در فضا، خطر از بیخ گوش ایستگاه فضایی رد شد

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی تبار که چندی پیش به ایستگاه فضایی بین المللی رفته بود، پنجشنبه عصر به وقت ایران یک راهپیمایی فضایی را شروع کرد که 6 ساعت 42 دقیقه طول کشید. در این راهپیمایی دو هدف برای او و همکارش معین شده بود، اما آن ها در حین انجام کار متوجه شدند که کیسه ابزارشان گم شده است.

گم شدن کیسه ابزار در راهپیمایی فضایی یاسمین مقبلی

در ادامه، جستجو با دوربین های خارجی ایستگاه نشان داد که این کیسه در فضا درحال حرکت است و شانس بالایی برای آسیب زدن به ISS ندارد. درنتیجه فضانوردان برای بازیابی آن کاری انجام ندادند و چون در ادامه مأموریت نیازی به این ابزارها نبود، پیروز شدند کار خود را بدون مشکل ادامه دهند.

  • روشی ساده برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن جنس

  • واتساپ با این بروزرسانی متحول می گردد!

هدف مقبلی و اوهارا در این راهپیمایی فضایی تعویض یکی از 12 غلتک بخش چرخنده مربوط به سیستم انرژی خورشیدی ایستگاه بود که خورشید را دنبال می نماید تا با دریافت نور آن برای ایستگاه برق فراوری کند.

فضانوردان بعلاوه یک دستگیره میله ای را تعویض کردند تا برای نصب یک آرایه خورشیدی دیگر در آینده آماده باشند. آن ها محل یک کابل را هم که پیش تر با یک دوربین خارجی تداخل داشت، تغییر دادند تا مشکل رفع گردد.

فضانورد ایرانی تبار ایستگاه فضایی و دیگر همکاران او اکنون برای دریافت محموله تدارکات تازه از زمین آماده می شوند که ظاهراً قرار است سه شنبه همین هفته به ISS فرستاده گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "خرابکاری یاسمین مقبلی در فضا، خطر از بیخ گوش ایستگاه فضایی رد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرابکاری یاسمین مقبلی در فضا، خطر از بیخ گوش ایستگاه فضایی رد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید