داغی تازه بر دل جامعه موسیقی اصفهان

به گزارش وبلاگ مهیار، خبرنگاران/اصفهان مهدی رستمانه، آهنگساز باسابقه و نوازنده تار، سه تار و کمانچه اصفهان که چندین سال با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کرد، روز گذشته به دیار باقی شتافت.

داغی تازه بر دل جامعه موسیقی اصفهان

طراوت رستمانه، دختر این هنرمند با تایید خبر درگذشت او به وبلاگ مهیار گفت: بعد از گذشت قریب به سه سال از آخرین جراحی پدر و عبور از دوران شیمی درمانی، اسفند ماه سال 1399 متوجه شدیم که سرطان در بدن ایشان ریشه دوانده و پیش روی نموده است.

وی با اشاره به سختی هایی که این هنرمند در طول 30 سال فعالیت هنری خود با آن روبرو بوده است، توضیح داد: متاسفانه در کشور ما هنرمندان بعد از مرگ شناخته می شوند.

رستمانه، درباره کارنامه این هنرمند مرحوم شرح داد: پدرم در کنسرت های متعددی به عنوان کمانچه و تار نواز حضور داشت و دو کنسرت گروه مهر و روایتی دیگر را در دهه 80 برگزار کرد، اما بیماری اجازه نداد آلبوم شخصی اش را که شامل قطعات و تصنیف های نابش بود منتشر کند و گنجینه او ناتمام باقی ماند.

وی یادآور شد: کنسرت سوته دلان که به یاد استاد سیروس ساغری در سال 1394 برگزار گردید، آخرین کنسرتی بود که پدرم در آن حضور داشت و آن جا کمانچه نواخت. در میانه دهه هشتاد تا نود نیز کنسرت های دیگری مانند کنسرت تکنوازان تشکیل شد که پدرم به عنوان آهنگساز، تک نواز و بداهه نواز تار در آن حضور یافت.

مراسم خاکسپاری مهدی رستمانه، روز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "داغی تازه بر دل جامعه موسیقی اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داغی تازه بر دل جامعه موسیقی اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید