علت نارضایتی مسافران از هتل ها چیست؟

به گزارش وبلاگ مهیار، تجربه یک سفر دلپذیر گاه می تواند وابسته به محل اقامت شما در هتل ها باشد. با خبرنگاران همراه باشید تا با دیدگاه های مثبت و منفی نسبت به هتل ها آشنا شوید.

علت نارضایتی مسافران از هتل ها چیست؟

هتل ها از امکانات اقامتی جاذبه های گردشگری شهرهایی هستند که هرساله مسافران بسیاری را به خود جذب می نمایند. احتمالا از اصلی ترین دغدغه های مسافران قبل از حرکت، رزرو هتل خواهد بود مکانی که مسافران در تعطیلات خود، آنجا اقامت می نمایند و انتظار دارند علاوه بر تجربه خوب گردش در شهر از امکانات رفاهی مناسبی نیز در هتل ها برخوردار شوند اما همواره هتل ها باب میل مسافران نخواهد بود و نظرات مثبت و منفی نسبت به آنها خواهند داشت.

شاید خیلی ها سرعت پایین اینترنت های بی سیم در هتل ها را علت اصلی رنجش مسافران بدانند اما تحقیقات نشان می دهد که اتاق های کثیف اصلی ترین عامل رنجش و نارضایتی آنها است. به جز اتاق های کثیف، رفتار غیردوستانه کارکنان بسیاری از هتل ها حتی گران قیمت ها نیز باعث افزایش نارضایتی ها میان مسافران شده است.

براساس نتایج نظرسنجی اجرا شده به وسیله شرکت (Qualtrics) در آمریکا بیش از 1000 نفر از مسافران اتاق های کثیف و رفتار نامناسب کارکنان هتل را علت نارضایتی خود بیان کردند.

66 درصد از آنها اتاق های کثیف، 57 درصد رفتار غیردوستانه کارمندان هتل، 56 درصد تخت های نامناسب را جزو دلایل اصلی برای داشتن تجربه نچندان دلپذیر در هتل ها نام بردند.

65 درصد از آنها نیز اینترنت بی سیم را برای داشتن یک تجربه مثبت و عالی در هتل ها ضروری دانستند، هم چنین 76 درصد از آنها نیز وجود اتاق های تمیز را عامل مهمی در انتخاب هتل معرفی کردند.

به نظر می رسد نتایج این تحقیقات تعیین نموده که وجود اینترنت بی سیم که مدت ها تصور میشد مهم ترین عامل رضایت مسافران از هتل ها است در مقابل تمیزی اتاق ها اهمیت چندانی ندارد و تمیز بودن و محیط بهداشتی هتل ها در جذب مشتریان و رضایت آنها تاثیر بیشتری دارد.

سایر نتایج این نظرسنجی به توضیح ذیل است که علت های نارضایتی مسافران از هتل ها را بیان نموده است.

  • 9 درصد معتقدند تجربه یک شب نامناسب در هتل را به علت خیالات و توهمات ترسناک داشته اند.
  • 23 درصد ممنوع بودن استعمال سیگار را عذاب آور دانسته اند.
  • 13 درصد از تجربه تلخ اقامت در هتل ها که منجر به گریه آنها شده، گفته اند.
  • 18 درصد نیز معتقدند اقامت در هتل های نامناسب تعطیلات آنها را خراب نموده است.
  • 24 درصد از آنها گفته اند که خدمات دهی نامناسب در هتل ها منجر به دعوا و بحث میان خانواده شان در تعطیلات شده است.
منبع: کجارو / latimes.com

به "علت نارضایتی مسافران از هتل ها چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت نارضایتی مسافران از هتل ها چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید