رستوران های معروف توکیو که همه آرزوی رفتن به آنجا را دارند

به گزارش وبلاگ مهیار، لیست رستوران های شهر توکیو، انتها ناپذیر است، در این شهر ژاپن رستوران های مختلفی از رستوران های سطح بالا و دارای ستاره میشلین (Michelin) تا رستوران های کوچک و البته با کیفیت وجود دارد. قدرت انتخاب در بین رستوران های این شهر گیج کننده و بسیار زیاد است و از این نظر می توان توکیو را بهشت عاشقان غذا دانست. در توکیو شما می توانید کنجکاوی خود را از نظر وجود رستوران های عجیب قانع کردن نموده و از انواع رستوران های انحصاری یا رستوران هایی با موضوعات با مزه و عجیب تماشا کنید. در شهر توکیو بعضی از جالب ترین رستوران های دنیا قرار گرفته است که در این لیست به آن ها اشاره می کنیم ، پس در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

رستوران های معروف توکیو که همه آرزوی رفتن به آنجا را دارند

4- رستوران زائو، شینجوکو (Zauo, Shinjuku)

رستوران زائو در محله شینجوکو یکی از رستوران هایی است که شما می توانید برای شام یک ماهی کاملا تازه سفارش دهید. در این رستوران یک مخزن بزرگ ماهی های زنده وجود دارد که می توانید با قلاب، شام خود را صید نموده و از سر آشپز بخواهید آن را برای شما تهیه و ارائه کند. این رستوران بسیار زیبا بوده و محل نشستن مشتری ها به شکل یک قایق بزرگ است که اطراف آن را آب احاطه نموده و ماهی های مختلفی در آن زندگی می نمایند. مشتری ها می توانند خود شخصا با استفاده از قلاب ماهیگیری، غذای خود را صید نموده و سرگرمی نمایند. این رستوران که قیمت مناسبی دارد، محلی شاد و سرشار از خنده و سرگرمی بوده و شما می توانید لحظاتی شاد را در آن سپری کنید. البته نگران نباشید اگر در ماهی گیری شانس شما خوب نبوده یا نتوانستید ماهی های مورد نظر خود را صید کنید نیز می توانید از منوی این رستوران انواع غذاهای دریایی را سفارش داده و نوش جان کنید. در این رستوران باید کمی صبور و صبور باشید زیرا حتی اگر مخزن ماهی ها پر از ماهی باشد هم باز ممکن است زمانی برای صید یک ماهی طول بکشد.

3- رستوران سوکیاباشیجیرو، چو (SukiyabashiJiro, Chuo)

ممکن است در نگاه نخست، رستوران سوکیاباشیجیرو به نظر خاص و عجیب نرسد اما باید اذعان داشت که یکی از حرفه ای ترین و کارکشته ترین سرآشپزهای جهان در امر تهیه سوشی، این غذا را برای شما تهیه و ارائه می نماید. در مجموع تمامی غذاهای این رستوران که دارای سه ستاره میشلین است، با کیفیت و خوشمزه است، اما اگر شما عاشق سوشی باشید (که البته بیشترین مشتریان این رستوران رستوران را عاشقان سوشی تشکیل می دهند)، جیرو اونو (Jiro Ono) سرآشپز سوکیاباشیجیرو شما را به یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که در توکیو خورده اید، دعوت می نماید. بدون شک اگر سوشی و تهیه آن را یک هنر بدانیم، در این رستوران شاهد ارائه شاهکارهای هنری هستیم. رستوران فوق در طبقه همکف یک ساختمان اداری در منطقه گینزا (Ginza) قرار داشته و ممکن است در نگاه اول از فضای ساده و کاملا عادی آن که شامل دو میز در اطراف یک باجه چوبی چیده شده اند؛ تعجب کنید. اما شما برترین سوشی عمرتان را که از ماهی آزاد یا قزل آلا تهیه شده در این رستوران خواهید خورد. انواع غذاهای دریایی مانند میگو، ماهی flounder ، ماهی دم زرد yellowtail و … نیز در این رستوران با کیفیت سرو می گردد.

2- رستوران فانتزی آلیس، شینجوکو (Alices Fantasy Restaurant, Shinjuku)

برای تماشا آلیس در رستوران فانتزی آلیس که جالب ترین رستوران شهر توکیو محسوب می گردد، آماده باشید. در ورودی این رستوران به شکل یک کتاب بوده و پس از گذشتن از آن، وارد راهرویی عجیب خواهید شد که صدای آلیس به گونه ای توهم آور، شما را فرا می خواند. شما در این محل به خوبی و به طور واقعی با شخصیت های این داستان آشنا خواهید شد. در سالن مرکزی این رستوران یک میز بزرگ به شکل قلب است که دارای تزئیناتی به شکل قلب و به رنگ خون است. در این محل همه چیز یادآور داستان مشهور آلیس در سرزمین عجایب است.

منوی این رستوران به شکل قلب بوده و دارای تزئیناتی به شکل کلید است. جایگاه های به کار رفته نیز شبیه جایگاه های جادوگران بوده اما راحت و مناسب هستند. خدمه این رستوران لباس هایی شبیه به شخصیت های داستان آلیس در سرزمین عجایب پوشیده و شما می توانید گربه شطرنج باز را وسط این رستوران ببینید. منوی غذاهای این رستوران متنوع و آراسته بوده و در آن از اسپاگتی غربی تا سوشی ژاپنی و میزان زیادی دسر دیده می گردد. البته بیشتر مشتریان این رستوران با هدف غذاهای آن به این محل نمی رود.

1- خانه چای و بازار گل آئویاما (Aoyama Flower Market Tea House)

خانه چای و بازار گل آئویاما یکی از زیباترین، لطیف ترین و خاص ترین غذاخوری های شهر توکیو محسوب می گردد. عملکرد خانه چای که کاملا از اسمش تعیین بوده و بازار گل نیز یک بازار شلوغ و جالب محسوب می گردد. این محل دارای سقفی قوس دار و فضای سبزی بسیار زیبا است که نورپردازی آن از سقف به سمت پایین و به طور خاصی اجرا شده و روی ستون ها درخشش و تلالو ایجاد می نماید. در داخل رستوران فضای سبز و گل های بسیار زیبا و تزئین شده ای کاشته شده و موسیقی ملایم در سالن پخش می گردد که دارای هارمونی جالبی با محیط است. این رستوران در فاصله ده دقیقه پیاده روی از ایستگاه Omotesando قرار گرفته است و محل خوبی برای خوردن یک وعده غذای سبک و سپس تماشا جاذبه های اطراف محسوب می گردد. لیست غذای این رستوران چندان خاص و متنوع نبوده و شامل ساندویچ، دسر و سالاد می گردد. البته در این رستوران شما می توانید چای نیز سفارش داده و بنوشید. این محل، نقطه ای ایده آل برای فرار از شلوغی خیابان های توکیو و استراحت در محلی است که در آن خبری از اضطراب نبوده و زمان با آرامش سپری می گردد.

منبع: الی گشت

به "رستوران های معروف توکیو که همه آرزوی رفتن به آنجا را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستوران های معروف توکیو که همه آرزوی رفتن به آنجا را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید