روسیه: خروج آمریکا از افغانستان نشانه ای برای کردهای سوریه است

به گزارش وبلاگ مهیار به نقل از روسیا الیوم، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به سوریه گفت که کردهای سوریه در حال حاضر به همکاری با ایالات متحده در آمریکا تکیه کرده اند.

روسیه: خروج آمریکا از افغانستان نشانه ای برای کردهای سوریه است

الکساندر لاورنتیف اضافه نمود: ایالات متحده ممکن است همانند افغانستان هرلحظه به صورت غیرمنتظره تصمیم به خارج کردن نیروهایش از سوریه بگیرد و این امر نشانه واضحی برای کردهاست که ما با آنها ارتباط داریم و آنان را به گفتگو با دمشق دعوت می کنیم. این گواه روشنی است برای اینکه این گفتگو نه تنها ضروری است بلکه باید با دستیابی به راه حل میانه و توافقنامه های متعدد با طرف سوری خاتمه یابد.

وی با بیان اینکه عقب نشینی نظامیان آمریکا از افغانستان یک رویداد استثنایی است، ادامه داد: می بینیم که پس از عقب نشینی نیروهای آمریکایی نفوذ طالبان با سرعت زیادی در سراسر افغانستان پیشرفته و بسیاری از استان ها تحت سیطره آنها در آمده است.

لاورنتیف گفت: کردها باید بدانند که آمریکایی ها ممکن است روزی درباره سوریه هم تصمیم مشابهی بگیرند و من معتقدم که این تصمیم را خواهند گرفت.

این مقام روس اضافه نمود: همانگونه که بخاطر دارید تصمیم عقب نشینی از افغانستان از طریق دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اتخاذ شد که بازنگری شده و تا زمان نامشخصی به تعویق افتاد. فکر می کنم عقب نشینی نیروهای آمریکا از سوریه ممکن است در هر زمانی اتفاق بیفتد.

لاورنتیف گفت: طرف عراقی به ما اطلاع داده است که بغداد مصمم به خروج نظامیان آمریکایی از این کشور است و اگر این اتفاق روی دهد و نظامیان آمریکا از عراق خارج شوند ماندن آمریکا در سوریه به دلیل مسائل لجستیکی غیرممکن خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "روسیه: خروج آمریکا از افغانستان نشانه ای برای کردهای سوریه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: خروج آمریکا از افغانستان نشانه ای برای کردهای سوریه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید