مسکو: سفیر روسیه هفته آینده به واشنگتن باز می شود

به گزارش وبلاگ مهیار، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن هفته آینده به آمریکا بازمی شود و فعالیت خود را از سر می گیرد.

مسکو: سفیر روسیه هفته آینده به واشنگتن باز می شود

به گزارش ، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای خاطرنشان کرد آناتولی آنتونوف، سفیر این کشور در واشنگتن هفته آینده به آمریکا بازمی گردد و فعالیت خود را از سر می گیرد.

ایالات متحده آمریکا و روسیه پیش تر به علت تشدید تنش ها سفرای خود را فراخوانده بودند اما در ملاقات روز گذشته خود در ژنو سوئیس درباره بازگشت سفرا به توافق رسیدند.

، رؤسای جمهور آمریکا و روسیه برای در نخستین بار دیروز چهارشنبه در ژنو برگزار گردید و کاخ سفید در بیانیه ای درباره آن خاطرنشان کرد که دو کشور در پی بازیابی روابط قابل پیش بینی و باثبات بین خود هستند.

در نشستی خبری بعد از ملاقات با همتای روس خود تاکید نمود باید در جهت منافع مردم دوکشور همکاری گردد و گفت: کردیم که برای دستیابی به ثبات در دنیا گفت وگوی راهبردی را شروع کنیم. ما باید در جهت منافع مردم آمریکا و روسیه همکاری کنیم.

هم در کنفرانسی خبری پس از این ملاقات گفت: من با همتای آمریکایی ام درباره مسائل تجاری، همکاری در قطب شمال و دیگر مسائل به گفت وگو پرداختم. ما در مورد بازگشت سفرا بین واشنگتن و مسکو توافق کردیم. در مذاکراتم با بایدن در مورد تحولات اوکراین گفت وگو کردم. بایدن مسئولیت تمدید پیمان استارت 3 را به عهده گرفت.

رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در بیانیه مشترک خود پس از ملاقات روز گذشته خاطرنشان کردند: در جنگ هسته ای هیچ برنده ای وجود ندارد و نباید گذاشت چنین چیزی شروع گردد. روسیه و آمریکا به زودی گفت وگوی جامع دوجانبه درباره ثبات راهبردی را شروع می نمایند.

این در حالی است که روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی درباره این ملاقات نوشت بایدن و پوتین اختلاف نظر ها را بیان کردند، اما دستاورد چندانی نداشتند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه هم پس از این نشست در ژنو در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال حذف نام آمریکا از فهرست کشور های غیردوست گفت: خیر، هیچ علتی برای انجام چنین امری وجود ندارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا، اما در واکنش به ملاقات روز گذشته جو بایدن و ولادیمیر پوتین آن را بی نتیجه خواند.

ترامپ در واکنش به این ملاقات در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: آمریکا از نشست میان بایدن و پوتین چیزی عایدش نشد. فکر کنم برای روسیه روز خوبی بود، اما برای ما نه!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مسکو: سفیر روسیه هفته آینده به واشنگتن باز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: سفیر روسیه هفته آینده به واشنگتن باز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید