رییس جامعه هتلداران ایران: هتل ها در نوروز افزایش قیمت ندارند ، 50 درصد اتاق هتل ها در نوروز 1403 خالی می ماند ، هتل ها نوروز 1403 هم متضرر می شوند

به گزارش وبلاگ مهیار، خبرنگاران: 50 درصد اتاق هتل های کشور در نوروز 1403 خالی می مانند و به گفته رییس جامعه هتلداران ایران نوروز 1403 نیز صنعت هتلداری ایران متضرر خواهد شد.

رییس جامعه هتلداران ایران: هتل ها در نوروز افزایش قیمت ندارند ، 50 درصد اتاق هتل ها در نوروز 1403 خالی می ماند ، هتل ها نوروز 1403 هم متضرر می شوند

جمشید حمزه زاده، رییس جامعه هتلداران ایران در گفت وگو با وبلاگ مهیار اعلام کرد: هتل ها در نوروز 1403 هیچ افزایش قیمتی نخواهند داشت و اتاق هتل ها براساس قیمت سال 1402 به مسافران و توریستان نوروزی فروخته می شود.

او با اعلام این که قیمت اتاق هتل ها براساس ستاره هتل ها مشخص می شود گفت: هتل های یک تا 5 ستاره هر کدام براساس خدماتی که به مشتری ارایه می کنند نرخگذاری می شوند و و البته قیمت اتاق آن ها نیز متناسب با شرایط استان ها فرق دارد. قیمت هتل ها در برخی استان های توریستپذیر بیشتر و در استان هایی که توریست کمتری به آن ها سفر می کند ارزان تر است. اما موضوع اصلی آن است که در نوروز 1403 نیز براساس رویه اعلام قیمت اتاق هتل ها در مهرماه، هتل های کشور در ایام نوروز افزایش نرخ ندارند.

رییس جامعه هتلداران ایران در پیش بینی خود از شرایط سفرهای نوروزی 1403 و سطح اقامت مسافران نوروزی در هتل های کشور اعلام کرد: متاسفانه سفر هنوز به شکل سنتی انجام می شود و استان های شمالی، خراسان رضوی، اصفهان و شیراز در نوروز مسافر بیشتری دارند و برخی استان ها همچنان در بخش سفرها ضعیف مانده اند و همین موضوع موجب شده است ضریب اشغال هتل ها در استان هایی که مسافر کمتری دارند پایین باشد. نوروز 1403 نیز به نظر می رسد به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان آمار سفر در کشور بالا نباشد و به همین دلیل ضزیب اشغال هتل های کشور به زیر 50 درصد برسد.

جمشید حمزه زاده تاکید کرد: متاسفانه هتل های کمشور امسال نیز همچون سال های گذشته متضرر خواهند شد و تنها سه روز اول نوروز ممکن است برخی استان های توریستپذیر کشور با ضریب اشغال کامل هتل ها روبرو شوند.

رییس جامعه هتلداران ایران افزود: 1260 هتل در کشور داریم که از این تعداد 65 هتل 5 ستاره، 160 هتل 4 ستاره و مابقی هتل ها یک تا سه ستاره هستند.

او گفت: برخی هتل ها در استان های شمالی، کیش و قشم شاید با استقبال بیشتر مسافران نوروزی روبرو شوند و 1پیش بینی ما این است که امسال نیز هتل ها در استان خراسان رضوی به دلیل ماه مبارک رمضان با کاهش مسافر روبرو شوند.

جمشید حمزه زاده، در پاسخ به سوال وبلاگ مهیار درباره محاسبه میزان زیاندهی هتل های کشور در نوروز 1403 گفت: مبلغ دقیق را نمی توان الان اعلام کرد. اما هتل های نوساز اگر تا 40 درصد ضریب اشغال داشته باشند معادل هزینه های خود را ژر می کنند و هتل های قدیمی نیز اگر تا 50 درصد پر شوند، هزینه های خود را جبران می کنند. هزینه هتل ها هم اکنون به شدت بالا رفته و با افزایش بی رویه هزینه ها تبدیل به چالش های اساسی صنعت هتلداری و توریستی کشور شده است.

رییس جامعه هتلداران ایران افزود: قیمت یک صبحانه که روی اتاق هتل به مسافران عرضه می شود با توجه به اقلام زیادی که در صبحانه هتل وجود دارد، مبلغ کلانی را به هتلدار تحمیل می کند. این جدای از تجهیزاتی است که در اتاق ها برای مسافران قرار داده شده است. چندسال قبل یک دمپایی یکبار مصرف در اتاق هتل 600 تومان بود که الان این مبلغ به حدود 7 هزار تومان رسیده است. مسواک و خمیر دندان و شوینده ها نیز با افزایش قیمت چند برابری روبرو شده اند و بنابراین هزینه هتل ها به شدت افزایش یافته و حاشیه سود آن ها نسبت به سال های قبل بسیار کمتر شده است.

منبع: صدای میراث

به "رییس جامعه هتلداران ایران: هتل ها در نوروز افزایش قیمت ندارند ، 50 درصد اتاق هتل ها در نوروز 1403 خالی می ماند ، هتل ها نوروز 1403 هم متضرر می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس جامعه هتلداران ایران: هتل ها در نوروز افزایش قیمت ندارند ، 50 درصد اتاق هتل ها در نوروز 1403 خالی می ماند ، هتل ها نوروز 1403 هم متضرر می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید