سفر قریب الوقوع اردوغان به قره باغ

به گزارش وبلاگ مهیار، رئیس جمهور ترکیه بزودی در سفری به قره باغ در مراسم افتتاح فرودگاه زنگلان شرکت خواهد نمود.

سفر قریب الوقوع اردوغان به قره باغ

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که به همراه الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در 20 اکتبر (28 مهر) در مراسم افتتاح فرودگاه زنگلان در قره باغ شرکت خواهد نمود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان اضافه نمود: الهام علی اف از ما خواست تا تاریخ بازدید را معین کنیم. پس از افتتاح فرودگاه زنگلان به شهر جبرئیل خواهیم رفت، جایی که مراسم رسمی در آنجا برگزار خواهد شد. توافق مربوطه حاصل شده است.

در همین حال نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تنها چند روز پس از درگیری های خونین مرزی با جمهوری آذربایجان روز شنبه وارد ارمنستان شد. پولیتیکو به نقل از دو منبع مطلع اعلام نموده بود که پلوسی این سفر را در بحبوحه تنش ها و برای نشان دادن همبستگی و پشتیبانی از ارمنستان انجام خواهد داد.

این در حالی است که در حال حاضر چندین دهه از درگیری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه کوهستانی قره باغ می گذرد. مذاکرات بین دو کشور برای عادی سازی روابط میانشان با میانجیگری ترکیه شروع شده، اما تا به امروز به نتیجه نرسیده است. بعلاوه این مذاکرات به شدت مورد انتقاد مردم ارمنستان قرار گرفته است. در هفته های اخیر نیز چندین بار درگیری و آتش بس میان دو طرف اعلام شده است.

وبلاگ مهیار بین الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سفر قریب الوقوع اردوغان به قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر قریب الوقوع اردوغان به قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید