فارس من، بسته اینترنت رایگان اساتید فعال شد؟ ، 20 گیگ برای 3 ماه آموزش مجازی

به گزارش وبلاگ مهیار، یک هفته از وعده وزارت ارتباطات برای تخصیص بسته اینترنت رایگان آموزش مجازی به اساتید دانشگاه و حوزه گذشته و اکنون زمان راستی آزمایی وعده است.

فارس من، بسته اینترنت رایگان اساتید فعال شد؟ ، 20 گیگ برای 3 ماه آموزش مجازی

به گزارش گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات وبلاگ مهیار، بعضی از کاربران سامانه فارس من به نمایندگی از استادان دانشگاه ها، با ثبت سوژه در این سامانه مردمی، اختصاص اینترنت رایگان به اساتید دانشگاه را خواهان شدند.

در ترم قبل اساتید یک بسته اینترنتی داشتند که در مهرماه 99 فعال شد و تا اسفندماه 99 قابل استفاده بود.

به این ترتیب با شروع ترم دوم تحصیلی دانشگاه ها، اساتید بسته اینترنتی نداشتند و هزینه بالای اینترنت، همیشه یکی از دغدغه های مهم اساتید و دانشجویان برای برگزاری کلاس های درس بوده است.

به همین دلیل، اساتید از وزارت ارتباطات درخواست داشتند که مانند ترم قبل با اساتید همکاری کند و این ترم هم بسته جدیدی را در نظر بگیرد.

پاسخ وزارت ارتباطات به مطالبه اساتید دانشگاه و حوزه

وزارت ارتباطات در پاسخ به خواسته اساتید ابتدا خاطرنشان کرد که در کوشش برای تامین منابع اقتصادی جدید هستیم که در صورت محقق شدن، می توان برای تخصیص بسته های جدید برنامه ریزی کرد.

کمی بعد این وزارتخانه از موافقت با خواسته اساتید اطلاع داد و خاطرنشان کرد: بنابر درخواست های اساتید دانشگاه و حوزه برای تمدید بسته های اینترنت آموزش از راه دور، بسته اینترنت 3 ماهه طی هفته آینده صرفا برای اساتید دانشگاه و حوزه روی مشخصات قبلی آنها تعریف خواهد شد.

اکنون که یک هفته از وعده وزارت ارتباطات گذشته، زمان راستی آزمایی فعال شدن اینترنت اساتید است.

هزینه اینترنت، همیشه یکی از دغدغه های جدی آموزش مجازی بوده است

هدیۀ 20 گیگابایتی همراه اول برای استادان فعال شد

در این هفته، بستۀ هدیۀ اینترنت 20 گیگابایتی همراه اول برای استادان حوزه و دانشگاه فعال شده است.

بنابر اعلام این اپراتور، این بستۀ هدیه، بر اساس فهرست ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با هدف تسهیل آموزش آنلاین در روزهای همه گیری بیماری کرونا، روی حساب استادان معرفی شده فعال شده است.

همراه اول اعلام نموده که بیش از 80 درصد استادان متقاضی اینترنت هدیه 20 گیگابایتی، سیم کارت همراه اول داشته اند.

هدیۀ اینترنت 20 گیگابایتی ایرانسل هم برای استادان فعال شد

بنابر اعلام این اپراتور هم این بستۀ هدیه، بر اساس ابلاغ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با توجه به درخواست استادان حوزه و دانشگاه، با هدف تسهیل در فرایندهای آموزش آنلاین در روزهای همه گیری بیماری کرونا، روی حساب آنان فعال شده است. این بسته، با اعتبار سه ماه از زمان فعال سازی، قابل استفاده است.

پیش از این هم ایرانسل بستۀ اینترنت هدیۀ 120 گیگابایتی را برای استادان حوزه و دانشگاه فعال نموده بود.

اساتید دانشگاه و حوزه برای این ترم آموزش مجازی هم اینترنت رایگان دریافت کردند

بسته تا کی اعتبار دارد؟

در شرح شرایط این بسته از نظر زمان و حجم، یادآور می شویم که مهلت استفاده از بسته اینترنتی جدید تا اواسط مرداد ماه 1400 است.

به گفته محمدتقی نظرپور، معاون اداری اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم، بعد از اتمام بسته اینترنت رایگان قبلی، یک بسته جدید اینترنتی 20 گیگابایتی، 90 روزه به اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشوربه صورت رایگان و برای ادامه آموزش های مجازی ارائه شد که تا اواسط مرداد ماه 1400 معتبر است.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونادر کشور و رواج آموزش های مجازی و برخط، اضافه نمود: یکی از دغدغه های مهم اساتید و دانشجویان برای برگزاری کلاس های درس، هزینه بالای اینترنت بود که برای حل این مشکل، هماهنگی و پیگیری مستمر وزارت علوم از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در اسفند ماه سال گذشته شروع شد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "فارس من، بسته اینترنت رایگان اساتید فعال شد؟ ، 20 گیگ برای 3 ماه آموزش مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، بسته اینترنت رایگان اساتید فعال شد؟ ، 20 گیگ برای 3 ماه آموزش مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید