فشارخون خود را فقط با بوییدن و خوردن این میوه کاهش دهید!

به گزارش وبلاگ مهیار، مواد مغذی موجود در سیب باعث شده تا این میوه طیف وسیعی از فواید سلامتی را با خود به همراه داشته باشد.

فشارخون خود را فقط با بوییدن و خوردن این میوه کاهش دهید!

مواد مغذی موجود در سیب باعث شده تا این میوه طیف وسیعی از فواید سلامتی را با خود به همراه داشته باشد. سیب سرشار از فیبر، ویتامین و مواد معدنی بوده که همگی دارای مزایای بسیاری برای سلامتی هستند. بعلاوه با داشتن مجموعه ای از آنتی اکسیدان ها در خنثی کردن رادیکال های آزاد محیط یاری کننده هستند. با خواص سیب برای سلامتی در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا آشنا شوید.

خواص سیب برای سلامتی

سیب حاوی طیف وسیعی از آنتی اکسیدان هاست. بعلاوه این میوه مواد مغذی همانند فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و تانن دارد. به علاوه حاوی مقدار قابل توجهی از ویتامین A و C، آهن، منیزیم، کلیسیم، پتاسیم و فسفر است. به همین علت در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد موثری دارد.

درمان نوسان در فشار خون

خوردن و حتی بوئیدن سیب موجب کاهش فشار خون می گردد.

درمان ترک های پوستی با سیب

ترکیبات موجود در سیب باعث از بین رفتن ترک خوردگی، خشکی و رنگ پریدگی پوست می گردد.

تقویت مغز

سیب غنی از فسفر است که موجب تقویت اعصاب و مغز می گردد.

پیشگیری از نقرس از خواص سیب

نقرس و درد مفاصل با مصرف گوشت زیاد به وجود می آید. خوردن سیب از تشکیل اسید اوریک در بدن جلوگیری می نماید، با افزایش اسیدهای ادراری، به همین علت از درد مفاصل و نقرس پیشگیری می نماید.

خواص سیب برای دهان و دندان

سیب مانند مسواک بر روی دندان ها عمل می نماید و موجب از بین رفتن ذرات به جامانده غذا در میان دندان ها می گردد. در نتیجه با جلوگیری از فعالیت باکتری ها بر روی دندان ها، از پوسیدگی پیشگیری می نماید.

سیب دارای ویتامین C بسیاری است که از بیماری های لثه جلوگیری می نماید. اسیدهای طبیعی موجود در سیب، باکتری های دهان را ازبین می برند. البته این خاصیت در سیب های ترش به مراتب بیشتر است. جویدن سیب به تقویت عضلات فک یاری می نماید. البته هرگز جایگزین مسواک نیست.

سیب دشمن دیابت

سیب حاوی ماده ای به نام پکتین است که قند خون را در بدن تنظیم می نماید. در دستگاه گوارش، پس از جذب پکتین، حالت ژله ای پیدا می نماید و به آرامی سطح قند خون را تنظیم می نماید.

شاخص گلیسمی (GI) و بار گلایسمی (GL) ابزار مفید برای مقدار گیری مقدار مواد غذایی است که روی مقدار قند خون تاثیر می گذارد. قند موجود در سیب را می توان از جمله 2 دسته قندهایی که شاخص گلایسمیک (نشان دهنده مقدار افزایش قندخون بعد از مصرف غذا) بالایی دارند، قرار داد که برای افراد دیابتی بسیار مفید است. خوردن سیب به طور منظم ممکن است مقاومت به انسولین را کاهش دهد که منجر به کاهش سطح قند خون می گردد.

خوردن سیب با پوست

پوست سیب خواص ضد سرطانی دارد. علاوه بر این خوردن سیب با پوست منجر به افزایش قند خون به مدت محدود می گردد، در نتیجه احساس سیری در شخص ایجاد می نماید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب دلایل خستگی دائم چیست؟ را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "فشارخون خود را فقط با بوییدن و خوردن این میوه کاهش دهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشارخون خود را فقط با بوییدن و خوردن این میوه کاهش دهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید