فلامینگوها بمبئی را صورتی کردند

به گزارش وبلاگ مهیار، از دهه 80 میلادی، تعداد زیادی از فلامینگوهای صورتی بین ماه های اکتبر و مارس برای تغذیه به بمبئی مهاجرت کرده اند. انواع فلامینگوها، از نژادهای بزرگتر (بلندتر و گسترده ترین گونه) و نژادهای کوچک تر (رنگ کوتاه تر و صورتی بیشتر) تشکیل شده اند. اما به نظر می رسد امسال جمعیت آنها افزایش یافته است. ساکنان می گویند که آنها شاهد تعداد بیشتری از فلامینگوهای مهاجر بوده اند و فیلم هایی که در رسانه های اجتماعی منتشر شده است، حاکی از آن است که صدها هزار پرنده در ماه آوریل به هند مهاجرت کرده اند.

فلامینگوها بمبئی را صورتی کردند

وبلاگ مهیار - انجمن تاریخ طبیعی بمبئی (BNHS) تخمین می زند که 150 هزار فلامینگو این سفر مهاجرتی به بمبئی را در سال جاری انجام داده اند که نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است. متخصصان محیط زیست دلیل قطعی برای افزایش تعداد فلامینگوهای مهاجر به بمبئی ندارند، اما حدس می زنند که کاهش فعالیت های انسانی باعث ایجاد شرایط مطلوب تر برای پرورش ماهی شده باشد، چون مردم بمبئی از تاریخ 25 مارس در قرنطینه به سر می برند.

دیپاک آبته، مدیر BNHS در مصاحبه با هندوستان تایمز گفت: در نزدیکی مناطق تین کریک و تالاب های طلوع معمولاً تحرکات زیادی در حوزه ساخت و ساز، فعالیت های ماهیگیری و رفت و آمد مردم مشاهده می شود اما قرنطینه باعث کاهش شدید این تحرکات و در نتیجه حضور این فلامینگوها شده است.

تخریب تالاب ها در امتداد ساحل بمبئی باعث شده بود تا فلامینگوها از بمبئی دور شوند. تالابهای اوران که زمانی خانه ای برای فلامینگوها بود، اخیراً برای احداث فرودگاه استفاده شد. دوست داران طبیعت نگران این هستند که توسعه بیشتر ساخت و ساز در آن حوالی می تواند جمعیت همه ساله پرندگان از کمر در گجرات و دریاچه سامبار در راجستان، در شمال غربی هند، به بمبئی می رسند.

به گفته BNHS، اعتقاد بر این است که تعداد کمتری فلامینگو نیز از پاکستان، افغانستان، ایران و حتی از فرانسه به بمبئی می رسند. در ماه مه سال 2018، سازمان تحقیقات حیات وحش برای ارزیابی فرایند فراوانی پرندگان در سالهای اخیر و درک بهتر تنوع زیستی غنی و متنوع هند، یک مطالعه 10 ساله بر روی پرندگان را آغاز کرد.

منبع : lonelyplanet

منبع: چمدان

به "فلامینگوها بمبئی را صورتی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلامینگوها بمبئی را صورتی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید