قطع درختان خشک تهران فقط با مجوز کمیسیون ماده 7 صورت می گیرد ، آنالیز دلایل بیماری درختان

به گزارش وبلاگ مهیار، مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: علت خشک شدن درختان، اگر به علت آفات و بیماری ها گیاهی باشد به منطقه مربوطه تذکرات لازم برای حفظ گونه درختی داده خواهد شد و یا اگر خشک شدن درخت به علت قصور پیمانکار باشد حتما برخورد قانونی انجام می گردد.

قطع درختان خشک تهران فقط با مجوز کمیسیون ماده 7 صورت می گیرد ، آنالیز دلایل بیماری درختان

علی محمد مختاری در گفت وگو با وبلاگ مهیار، با اشاره به خشک شدن بعضی از درختان خیابان ولیعصر و سایر درختان در سطح شهر، گفت: هر درختی که در سطح شهر خشک گردد بعد از آنالیز علل خشک شدن آن با مجوز کمیسیون ماده 7 اقدام به قطع کردن آن می کنیم.

وی با اشاره به اینکه بعد از خشک شدن درختان بلافاصله درخت تازه جایگزین آن کاشته خواهد شد، ادامه داد: علت خشک شدن درختان، اگر به علت آفات و بیماری ها گیاهی باشد به منطقه مربوطه تذکرات لازم برای حفظ گونه درختی داده خواهد شد و یا اگر خشک شدن درخت به علت قصور پیمانکار باشد حتما برخورد قانونی انجام و جریمه آن از صورت شرایط پیمانکار کسر می گردد.

ماجرای قطع شبانه درختان خیابان ولیعصر | واکنش معاون خدمات شهری

مختاری توضیح داد: درختی که در نقاط مختلف شهر خشک گردد، صورت جلسه شده و بعد از ثبت در سامانه، به کمیسیون ماده 7 ارجاع داده می گردد تا مجوز قطع درخت را صادر نمایند، همزمان خاک روی سطح زمین و زیر آن تعویض و دوباره گونه گیاهی مناسب و همگون کاشته می گردد.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران درباره تعداد درختان خشک شده در تهران گفت: اگر بگوییم یک درصد درخت خشک در سطح شهر شاید دیده می گردد حرف اشتباهی نزدیم، چرا که بازرسان ما مدام در حال آنالیز شرایط درختان در شهر هستند و اگر درختی خشک شده باشد بعد از طی شدن روند قانونی، درخت تازه جایگزین خواهد شد.

او اضافه کرد: نظر کارشناسی برای قطع درختان در کمیسیون ماده 7 حائز اهمیت است و بدون نظر کارشناسی مجوز قطع هیچ درختی داده نخواهد شد.

روز گذشته خبر قطع چند درخت در خیابان ولیعصر(عج) تهران در فضای مجازی منتشر شد که معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک درباره آن گفته بود: طبق دستور سازمان بوستان ها درختان خشکی که پلاک شان در سامانه نهال ثبت و امور مربوط به کمیسیون ماده 7 آنها صورت گرفته، باید به فوریت از شهر جمع آوری شوند، بر این اساس به علت بادهای اخیر و با توجه به اینکه به سمت فصل پاییز و وزش باد شدید و بارش های فصلی پیش می رویم و احتمال سقوط درختان و خطرآفرینی برای جان و مال شهروندان وجود دارد، طرح حذف درختان خشک مرکز شروع شده و قطع و جمع آوری درختان محدوده خیابان ولی عصر نیز در ادامه این سیاست و به فوریت انجام شد تا با معتدل شدن هوا کاشت مجدد و جوان سازی درختان انجام گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "قطع درختان خشک تهران فقط با مجوز کمیسیون ماده 7 صورت می گیرد ، آنالیز دلایل بیماری درختان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع درختان خشک تهران فقط با مجوز کمیسیون ماده 7 صورت می گیرد ، آنالیز دلایل بیماری درختان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید