لغو محدودیت های ویزا ترکیه برای شهروندان تاجیکستان

به گزارش وبلاگ مهیار، وزیر صنایع و فناوری های ترکیه از لغو محدودیت های ویزا این کشور برای شهروندان تاجیکستان از ژانویه سال 2022 میلادی خبر داد.

لغو محدودیت های ویزا ترکیه برای شهروندان تاجیکستان

به گزارش خبرنگار وبلاگ مهیار در دوشنبه، مصطفی وارناک وزیر صنایع و فناوری های ترکیه در همایش محافل تجاری این کشور و تاجیکستان گفت که کشورش محدودیت های ویزا را برای اتباع تاجیک از اول سال آینده میلادی لغو می کند.

وی قصد کشور خود در این زمینه را با تعمیق روابط تاریخی و فرهنگی از طریق توسعه همکاری در زمینه های مختلف، از جمله آموزش، توسعه و گردشگری توضیح داد.

وزیر صنایع و فناوری ترکیه ابراز امیدواری کرد که با شروع رژیم بدون ویزا حجم مبادلات تجاری دو کشور به دلیل گام های مثبت متقابل در زمینه مالیات و لجستیک به یک میلیارد دلار افزایش می یابد.

بنابر سخنان وی، حجم گردش مالی ترکیه و تاجیکستان در 10 ماه سال جاری میلادی 326 میلیون دلار برآورد شده است.

در حال حاضر، طبق اعلام اداره اصلی کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری تاجیکستان، اتباع تاجیکستان با گذرنامه خارجی می توانند تا 30 روز، با گذرنامه خدمت تا 60 روز و با گذرنامه دیپلماتیک تا 90 روز در ترکیه بمانند.

تاجیکستان در حال حاضر تنها با 5 کشور روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و کره شمالی قانون بدون دریافت ویزا را اجرا می کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "لغو محدودیت های ویزا ترکیه برای شهروندان تاجیکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو محدودیت های ویزا ترکیه برای شهروندان تاجیکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید