مادر می تواند از حساب بانکی که خود برای فرزندش افتتاح نموده، برداشت کند

به گزارش وبلاگ مهیار، خبرنگاران : معصومه ابتکار گفت: در کمیسیون لوایح، اصلاحیه مربوط به قانون مقررات بانکی را تصویب کردیم بدین ترتیب مادر می تواند از حساب های سپرده کوتاه مدت و بلندمدت که خودش برای فرزند صغیرش افتتاح نموده، برداشت کند.

مادر می تواند از حساب بانکی که خود برای فرزندش افتتاح نموده، برداشت کند

به گزارش به نقل از ایلنا، معصومه ابتکار در نشست تخصصی مجازی با موضوع لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت و لایحه تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند اعلام کرد: در دوره دولت تدبیر و امید کوشش ویژه ای کردیم تا در موضوعات مختلف حقوقی مسائل را احصاء و بسیاری از این مسائل به مطالبه تبدیل شد.

وی ادامه داد: از زوایای مختلف به مجموعه ای از مسائل حقوقی زنان پرداختیم، از یک بعد که بتوانیم راه چاره حقوقی برای حل مسائلی که زنان جامعه ما با آنها در عمل روبرو اند (به طور مثال در زندگی مشترک با این مسائل روبرو می شوند و یا در وظایف مادری خود با یکسری مسائل روبرو می شوند و یا یکسری اتفاقاتی که عملا رخ می دهد و حاکی از وجود تبعیض و بی عدالتی است) به مسئله نگاه کردیم. معاونت برای رسیدگی به این موارد ورود کرد و کوشش ارزنده ای صورت گرفت و ما حدود 29 پیشنهاد، اصلاحیه و لایحه طی چهار سال گذشته داشتیم که بعضی از این موارد مانند لایحه حفظ کرامت از دوره دولت یازدهم آغاز شد و بعضی هم در این دوره آغاز شده و تا به امروز 15 لایحه برای دولت ارسال نموده ایم.

ابتکار ادامه داد: یکی از مهم ترین کارهایی که اکنون با همکاری دکتر جنیدی انجام می گردد، تنقیح مقررات و تنقیح قوانین مرتبط با زنان برای اولین بار است که کار بزرگی به تعداد می رود. اما در حوزه زنان این کار به همکاران ما سپرده شد و تا به امروز کار بسیاری خوبی صورت گرفته و امید است در این دولت بتوانیم تنقیح را برای مقررات انجام دهیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بعلاوه این خبر را هم داد که در کمیسیون لوایح، اصلاحیه مربوط به قانون مقررات بانکی تصویب شده و بدین ترتیب مادر می تواند از حساب های سپرده کوتاه مدت و بلندمدت در حساب هایی که خودش برای فرزند صغیرش افتتاح نموده، برداشت کند.

وی اعلام کرد: اخیرا همکاران هم لایحه مربوط به سن کیفری را هم تکمیل و به دولت ارسال کردیم. البته این موضوع خاص دختران نیست و موضوع خانواده و جوانان است. بعلاوه در کمیسیون فرعی گذرنامه هم تایید شد و بحث گذرنامه هم بسیار با اهمیت و مطالبه زنان است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه این کوشش ها در حوزه اصلاح و تقویت قوانین مربوط به زنان کم سابقه است، اظهار کرد: از این بابت باید از همکارانم سپاس گذاری کنم که با وجود شرایط سخت و شرایط کرونا در یک سال و نیم اخیر که همه کارها را بسیار کند و سخت کرد، اما خوب پیش رفتیم. دولت هم در حد توانش مانند کمیسیون لوایح و دستگاه های دیگر همکاری کرد.

وی ادامه داد: مهم ترین بحث این است که ما لایحه حفظ کرامت و امنیت زنان در برابر خشونت را توانستیم در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول و همینطور بعد از پنج ماه فوریت این لایحه تصویب شد. بعلاوه لایحه اصلاح ماده 612 قانون مجازات که مهم است، زیرا بعد از فاجعه قتل رومینا یک مطالبه بود و خوشبختانه این لایحه هم در دولت تصویب شد و حدود یک ماه است که به مجلس رفته است. اکنون مطالبه زنان است و زودتر مجلس اعلام وصول کند.

ابتکار درباره زنان زندانی گفت: یکی از کارهای ما با انجمن حمایت از زندانیان موضوع حبس زدایی زنان زندانی است. کوشش می گردد بتوانیم به وسیله دستبند یا پابند الکترونیک و حکم باز و رای باز، به بعضی زنان اجازه دهند در منزل خود و در کنار فرزندان و خانواده خود دوره محکومیت شان را بگذرانند.

وی اضافه کرد: سندهای پشتیبان برای تمام این لوایح تهیه شده است؛ یعنی هرکدام کار پژوهشی داشته است که هم از جنبه فقهی و هم از جنبه حقوقی به موضوع پرداخته اند و آن سند اکنون برای دولت ارسال شده که بعضی از آنها آنالیز و بعضی تصویب و بعضی در مرحله طرح نوبت در دولت است و ما کماکان کوشش می کنیم تا آخرین لحظه که در این دولت هستیم. با همان نیت و انگیزه ای که روز اول کار را آغاز کردیم، کار را انجام دهیم.

منبع: اقتصادنیوز

به "مادر می تواند از حساب بانکی که خود برای فرزندش افتتاح نموده، برداشت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادر می تواند از حساب بانکی که خود برای فرزندش افتتاح نموده، برداشت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید