معرفی فیلم Black Panther 2 از دنیای سینمایی مارول

به گزارش وبلاگ مهیار، درگذشت چادویک بوزمن (Chadwick Boseman) باعث ناراحتی بسیاری از علاقه مندان به دنیای سینما و به خصوص هواداران دنیای سینمایی مارول شد. مطمئنا جای خالی او در فیلم های آینده دنیای مارول خالی خواهد بود اما در در هر صورت، آن ها باید ساخت فیلم پلنگ سیاه 2 (Black Panther 2) را ادامه می دادند.

معرفی فیلم Black Panther 2 از دنیای سینمایی مارول

کمپانی مارول اعلام نموده که فیلم پلنگ سیاه 2 که دنباله ای برای فیلم اصلی محصول سال 2018 میلادی محسوب می گردد، تحت عنوان پلنگ سیاه: واکاندا تاابد (Black Panther: Wakanda Forever) ساخته می گردد. این فیلم نه تنها ادای احترامی به چادویک بوزمن خواهد بود بلکه این فرنچایز را گسترده تر خواهد نمود.

کارگردان و نویسنده فیلم Black Panther: Wakanda Forever

رایان کوگلر (Ryan Coogler) که کارگردانی فیلم اول را برعهده داشته بود، سکان کارگردانی فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تاابد را در دست دارد. خود او نیز به همراه جو رابرت کول (Joe Robert Cole) فیلم نامه فیلم را قلم زده است. این فیلم علاوه بر اینکه با حضور کاراکترهای آشنا خواهد بود، به معرفی کاراکترهای تازهی نیز می پردازد. در ادامه همراه با ما باشید.

داستان فیلم Black Panther: Wakanda Forever

خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تاابد بدین توضیح است:

پس از مرگ شاه تی چالا، کوئین راموندا، شوری، ام باکو، اوکویه و دیگر اعضای دورا میلاژه باید برای حفاظت از کشور خودشان در برابر نیروها و قدرت های جهانی مبارزه نمایند. واکاندایی ها کوشش می نمایند تا فصل تازه ای در زندگی خود را آغاز نمایند و به همین دلیل نیز قهرمانان باید به یکدیگر یاری نمایند تا بتوانند مسیری تازه را برای پادشاهی واکاندا ایجاد نمایند. این در حالی است که پادشاه کشور زیر دریا به نام نیمور به واکاندا می آید.

در کتاب های کمیک مارول، پادشاهی واکاندا و پادشاهی آتلانتیس با یکدیگر جنگ های خونینی داشته اند که عواقب بسیار فاجعه آمیزی به همراه داشته است. از همین رو، این احتمال نیز وجود دارد که فیلم پلنگ سیاه 2 به همین جنگ بپردازد. در این صورت، بیننده ها شاهد تصاویری خیره نماینده و تماشایی و نبردهایی مجذوب کننده خواهند بود.

با این حال، همچنان اطلاعات در خصوص داستان و رویدادهای فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تاابد بسیار اندک هستند. هر چند، باور بر این است که اتفاقات این فیلم پس از رویدادهای فیلم دکتر استرنج در مولتی ورس جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) و فیلم ثور: عشق و تندر (Thor: Love and Thunder) جریان دارد.

بازیگران فیلم Black Panther: Wakanda Forever

پس از فوت چادویک بوزمن، مدیر استودیو مارول یعنی کوین فایگی (Kevin Feige) گفت که آن ها بازیگر دیگری را برای ایفای نقش تی چالا انتخاب نخواهند کرد. آن ها قصد دارند تا یکی از کاراکترهای شناخته شده از فیلم اول را به عنوان پلنگ سیاه تازه معرفی نمایند.

بازیگران بسیار زیادی در فیلم اول پلنگ سیاه حضور داشتند و اغلب آن ها نیز قرار است در فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تاابد حضور داشته باشند. از جمله این بازیگران نیز می توان به لوپیتا نیونگو (Lupita Nyongo) در نقش ناکیا، دانای گوریرا (Danai Gurira) در نقش اوکویه، فلورنس کاسومبا (Florence Kasumba) در نقش آیو، مارتین فریمن (Martin Freeman) در نقش ارورت کی راس، لتیشیا رایت (Letitia Wright) در نقش خواهر تی چالا به نام شوری، وینستون دوک (Winston Duke) در نقش ام باکو و آنجلا باست (Angela Bassett) در نقش مادر تی چالا اشاره نمود.

تنوخ ارورا (Tenoch Huerta)، میکئلا کوئل (Michaela Coel) و دومینیک تورن (Dominique Thorne) نیز از جمله بازیگران تازهی به شمار می روند که قرار است در فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تاابد حضور داشته باشند. در این فیلم، دومینیک تورن نقش ابرقهرمانی تازه به نام ریری ویلیامز را بازی خواهد نمود که به عنوان آیرون هارت نیز شناخته می گردد.

ریری ویلیامز نابغه و مخترعی است که بسیار به تونی استارک شباهت دارد و لباسی زرهی برای خودش می سازد که شباهتی بسیار زیادی با لباس مرد آهنی دارد. دومینیک تورن پس از ایفای این نقش در فیلم پلنگ سیاه 2 قرار است در سریال اختصاصی خودش به نام آیرون هارت (Ironheart) حضور داشته باشد.

تنوخ ارورا نیز نقش نیمور ساب-مارینر، شاه آتلانتیس را در فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تاابد به تصویر می کشد. او که شبیه به آکوامن دنیای دی سی است، ضدقهرمانی شناخته در بین هواداران مارول است و آن ها برای مدت ها است که منتظر حضور او در دنیای سینمایی مارول بودند. میکئلا کوئل نیز نقش کاراکتری به نام آنکا را بازی خواهد نمود که در کتاب های کمیک از او به عنوان مربی رزمی دورا میلاژه یاد شده است.

تاریخ اکران فیلم Black Panther: Wakanda Forever

فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تاابد قرار بود بسیار زودتر از انتظار به روی پرده سینماها بیاید اما فوت ناگهانی چادویک بوزمن سبب شد تا نویسنده ها دوباره روی فیلم نامه فیلم کار نمایند و همین نیز باعث شد تا فراوری فیلم با تاخیر روبرو گردد. این فیلم در ابتدا برای اکران در ماه مه سال 2022 میلادی برنامه ریزی شده بود اما در نهایت اکران آن به تاریخ 11 نوامبر سال 2022 میلادی (آدینه 20 آبان 1401) موکول شد. این اثر آخرین فیلم از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول محسوب می گردد.

منبع: فوت و فن / collider.com

به "معرفی فیلم Black Panther 2 از دنیای سینمایی مارول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فیلم Black Panther 2 از دنیای سینمایی مارول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید