نحوه تایپ شما می تواند نشان دهنده خستگی یا بیماری باشد

به گزارش وبلاگ مهیار، طبق یک تحقیق که فشار روی دکمه های کیبورد را ردیابی نموده است، نحوه تایپ یک فرد می تواند شرایط فکر وی را نشان دهد.

نحوه تایپ شما می تواند نشان دهنده خستگی یا بیماری باشد

بیشتر افراد زمانی طولانی را صرف نوشتن کلمات به وسیله کیبورد می کنند. حالا یک گروه از محققان M.I.T معتقدند نحوه تایپ، اطلاعات پنهان در خصوص شرایط مغز را آشکار می نماید. این محققان طی یک تحقیق، از کامپیوتر استفاده کردند تا هوشیاری یا خستگی افراد شرکت کننده را تنها به وسیله نحوه تایپ کردن این افراد، شناسایی کنند.

محققان بر روی مدت زمان فشردن هر دکمه کیبورد تمرکز کردند. آن ها برنامه ای طراحی کردند تا فشار روی دکمه ها را ارزیابی کند و به محتوای اصلی که تایپ می گردد، توجهی نداشته باشد.

در این تحقیق 14 داوطلب، 7 مرد و 7 زن شرکت داشتند. این افراد بایستی یک مقاله ویکی پدیا را به هنگام هوشیاری کامل تایپ می کردند. سپس این افراد پس از گذشت 70 الی 80 دقیقه از زمان خواب، زمانی که در خواب عمیق بودند، بیدار شدند. از این افراد خواسته شد تا مقاله دیگری را در حالت خواب آلود تایپ کنند.

نتیجه این چنین گزارش شده است: مدت زمانی که هر دکمه فشار داده می گردد، در حالت خواب آلود و در حالت هوشیار، با یکدیگر تفاوت دارد. این تحقیق قرار است در نشریه Scientific Letters منتشر گردد.

این گروه تحقیقاتی طی یادداشتی اظهار داشتند، چنین سیستمی را می توان به عنوان یک ویژگی امنیتی در برنامه ها نرم افزاری برای کارمندان شیفت شب به کاربرد. بدین طریق می توان کارمندانی را که به واسطه خواب آلودگی، توانایی موردنیاز را از دست می دهند، موردشناسایی قرار داد. یک مدل متفاوت از این برنامه نیز می تواند به شناسایی و نظارت بر بیماری های زوال عصبی مانند پارکینسون یاری کند. این برنامه به وسیله ردیابی تغییرات توانایی افراد در به کار گرفتن یک کیبورد عادی به شناسایی این بیماری یاری می نماید.

منبع: فوت و فن

به "نحوه تایپ شما می تواند نشان دهنده خستگی یا بیماری باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه تایپ شما می تواند نشان دهنده خستگی یا بیماری باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید