نقطه می خواست فرار کند

به گزارش وبلاگ مهیار، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)؛ نقطه نمی فهمد چرا همواره باید آخر جمله منتظر بماند. انتظار امانش را بریده. می خواهد انتخاب کند، می خواهد چیز دیگری باشد و می خواهد سرنوشتش دست خودش باشد؛ اما احساسات و افکارش برای خودش معماست. پس به دوردست ها سفر می نماید و نقش های مختلفی را برای خودش تصور می نماید، در دنیا انتزاعی غرق می گردد و با تماشا چیزهایی ساده چشم اندازهای جدیدی کشف می نماید.

نقطه می خواست فرار کند

نقطه می خواست فرار کند تنها کتاب کودک هشام مطر است؛ قصه ای که سردرگمی و ابهام نقطه در دنیای وسیع و حیرت انگیز را روایت می نماید. این کتاب سفری به دنیا نشانه هاست و با تصویرسازی های رازآلود جانلوکا بوتلو ما را درون خودمان می کشاند تا در هر سن وسالی که هستیم با آن سؤال هایی رودررو شویم که روز به روز با ما بزرگ و بزرگ تر شده اند.

این اثر در دسته کتاب های هویتی است. این کتاب ها مرزبندی مشخصی برای سن وسال خوانندگان شان در نظر نمی گیرند؛ چرا که در جست وجوی معنای مفاهیمی مثل وطن، مدرسه، خانواده و باورها هستند و توجه مخاطب را به نقش اساسی تجربه در شکل گیری هویت، تعدد و تنوع ویژگی های معرف هر فرد، امکان پذیریِ تغییر جایگاه خود در دنیا و اهمیتِ شناخت و پذیرش آن که هستیم جلب می نمایند.

هشام مطر سال 1970 در خانواده ای لیبیایی و در نیویورک به دنیا آمد. در قاهره و طرابلس زندگی کرد و دست آخر ساکنِ لندن شد. اولین رمان مطر به نام در کشور مردان (2006) به 29 زبان ترجمه شد و در لیست نامزدهای نهایی جایزه ادبی مَن بوکر نهاده شد. آناتومی ناپدید شدن (2011) رمان دوم اوست و روایت بازگشتِ (2017) او هم در سال 2017 برنده جایزه ادبی پولیتزر شد.

نشر ادامه (کودک ونوجوان نشر اطراف) کتاب نقطه می خواست فرار کند به قلم هشام مطر را با ترجمه زنده یاد بتول فیروزان در 40 صفحه، شمارگان هزار و 500 نسخه و به بهای 59 هزار تومان منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نقطه می خواست فرار کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقطه می خواست فرار کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید