هفت هزار معلول تحت پوشش بهزیستی بروجرد هستند

به گزارش وبلاگ مهیار، رییس اداره بهزیستی بروجرد گفت: هفت هزار معلول با معلولیت های مختلف شامل جسمی، حرکتی، شنوایی، ضایعه نخاعی و از کارافتادگی تحت پوشش بهزیستی این شهرستان هستند.

هفت هزار معلول تحت پوشش بهزیستی بروجرد هستند

کرم رضا پیردایه رییس اداره بهزیستی بروجرد در جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان1 که در سالن جلسات فرمانداری بروجرد برگزار گردید، گفت: مناسب سازی یکی از حقوق شهروندی است که باید رعایت گردد و امروز علاوه بر معلولان، جانبازان و بیماران نیز در این راستا با مشکل روبرو هستند.

او افزود: شهرداری یکی از اعضای مهم این ستاد است که مناسب سازی اماکن عمومی، دولتی و غیردولتی، معابر عمومی، فضاهای عمومی و پارک ها و پیاده روها را دنبال می نماید.

پیردایه بیان نمود: شرط اولیه صدور پروانه ساختمان یا انتها کار تمامی اماکن عمومی دولتی و غیردولتی منوط به رعایت اصول مناسب سازی و دسترسی آسان برای جامعه هدف بهزیستی است.

رییس اداره بهزیستی بروجرد ادامه داد: رعایت ضوابط و اصول مناسب سازی، م سئله ای است که باید به عنوان یک اولویت همواره مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری بروجرد گفت: تا انتها سال بخش اعظمی از پارک ها مناسب سازی می گردد و طی سال های اخیر اقداماتی در سطح شهر در راستای مناسب سازی اجرا شده است.

سیروس پاپی توضیح داد: از ابتدای فعالیت کمیته مناسب سازی تا به امروز به نهادهای و دستگاه های مختلف در مورد مناسب سازی اخطارهایی داده شده است.

معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری بروجرد اعلام کرد: ساماندهی و مناسب سازی فضاهای عمومی شهر و روستا با توجه به نیازهای معلولان و کم توان های حرکتی، یکی از ضروریات هر جامعه به خصوص جامعه ما است که علاوه بر معلولان، جانبازان و سالمندان نیازمندان مناسب سازی فضای شهری هستند.

پاپی افزود: در سال 1401 مناسب سازی کلیه پارک های به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است و در این حوزه 40 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

او با بیان اینکه تا به امروز پنج هزار 530 متر کفپوش در سطح شهر اجرا شده است، گفت: جاده سلامت تپه چغا در حال احداث بوده که فاز یک آن در حال اتمام است که به زودی مردم و معلولین می توانند به صورت پیاده روی از آن استفاده نمایند.

وبلاگ مهیار لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هفت هزار معلول تحت پوشش بهزیستی بروجرد هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت هزار معلول تحت پوشش بهزیستی بروجرد هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید