همه چیز درباره مازیار آل داوود؛ پدر بوم گردی ایران

به گزارش وبلاگ مهیار، در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به زندگی پدر بوم گردی ایران انداخته و شما را با مازیار آل داوود آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید تا در رابطه با مازیار آل داوود توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه داده و بیان کنیم که چگونه وی تبدیل به پدر بوم گردی ایران شد.

همه چیز درباره مازیار آل داوود؛ پدر بوم گردی ایران

افراد تاثیر گذار در حوزه های مختلف همیشه محبوبیت و جذابیت بسیار زیادی برای هواداران آن حوزه دارند و همین مسئله باعث شده تا امروزه بسیاری از افراد علاقه مند باشند تا به آنالیز زندگی افراد پیروز و مهم در موضوعات مورد نظر خود پرداخته و در رابطه با آن ها تحقیقات جامعی داشته باشند.

پدر بوم گردی ایران | زندگی نامه مازیار آل داوود

در بخش اول اگر بخواهیم شما را با زندگی نامه مازیار آل داوود آشنا نموده و در رابطه با آن صحبت کنیم باید گفت که مازیار آل داوود در سال 1346 در تهران به جهان آمد.

پدر او اهل روستای گرمه بود اما برای ادامه تحصیل به همراه خانواده به تهران رفت و کارمند نیروی هوایی شد. به منظور معرفی روستای گرمه باید گفت که این روستا در شرق استان اصفهان قرار داشته و از توابع بخش خور و بیابانک شهرستان نایین در اصفهان است.

روستای گرمه؛ روستایی در دل کویر مصر

جمعیت این روستا بر اساس آخرین سر شماری های اجرا شده نزدیک به 300 نفر است اما یک ویژگی بسیار مهم باعث خاص شدن این روستا شده است و آن هم قرارگیری اولین اقامت بوم گردی ایران در این منطقه است.

آل داوود پس از مهاجرت و سفر به تهران تصمیم می گیرد تا اقدام به تدریس هنر سفالگری و سرامیک در مرکز کند و در همین حین، در کلاس های سفالگری با یک خانم دورگه ایرانی و فرانسوی آشنا شده و با وی ازدواج می نماید.

پس از گذشت سال های متمادی مازیار آل داوود از زندگی شهری خسته شده و یک تصمیم بزرگ برای آینده خود می گیرد. وی شهر را با تمامی هیاهو و شلوغی های خود رها نموده و به روستای اجدادی خود باز می گردد.

نکته مهم این است که با وجود اصرار های بسیار زیادی که از سوی همه آشنایان مبنی بر عدم خروج از تهران به مازیار داده شد، مازیار اما تصمیم گرفت تا از تهران خارج شده و آینده خود را در روستا اجدادی اش رقم بزند و در این روستا زندگی کند.

به این منظور او به همراه همسر خود به روستای گرمه رفت و در خانه 300 ساله پدری اش زندگی کرد. اما اتفاق هیجان انگیزی در این بین رقم خورد. مازیار آل داوود در یک تصمیم فوق العاده هیجان انگیز و خاص تصمیم می گیرد تا خانه 300 ساله پدری خود را تبدیل به اقامتگاه بوم گردی کند و همین مسئله باعث می گردد تا اولین اقامتگاه بوم گردی ایران به وسیله مازیار آل داوود در روستا گرمه به وجود بیاید.

آنالیز اقامتگاه بوم گردی مازیار آل داوود پدر بوم گردی ایران

مازیار آل داوود پس از حضور در روستا گرمه تصمیم می گیرد تا اولین اقامتگاه بوم گردی ایران را در روستای گرمه به وجود بیاورد. رشد فوق العاده این اقامتگاه باعث می گردد تا برای اهالی روستای گرمه نیز اشتغال ایجاد گردد و حضور گردشگران داخلی و خارجی در این روستا باعث رونق مالی آن می گردد.

نام اقامتگاهی که مازیار آل داوود برای گردشگران به وجود می آورد آتشونی است و در مدت زمان کوتاهی به محبوبیت فوق العاده ای در بین گردشگران ایرانی و خارجی دست پیدا می نماید. یکی از نکات جالبی که در رابطه با این اقامت باید بدانید آن است که در کتاب جهانگردی بین المللی لونلی پرنس نیز نام این اقامتگاه ذکر شده است و همین موضوع باعث شده تا این مجموعه در بین گردشگران و جهانگرد های خارجی نیز محبوبیت دو چندانی پیدا کند.

مجموعه آتشونی

یکی از سوالاتی که بیشتر افراد همیشه آن را مطرح می نمایند این است که معنی آتشونی چیست و چرا مازیار آل داوود این نام را برای اولین اقامتگاه بوم گردی ایران انتخاب کرد. به منظور آنالیز این مسئله باید گفت که کلمه آتشونی یک کلمه محلی است که در زبان محلی روستای گرمه به معنای شب نشینی دور آتش است. در واقع آتشونی یک مرنام و فرهنگ رایج بین مردم این روستا است که در آن مردم این منطقه دور آتش جمع شده و شب نشینی می نمایند.

یکی از نکات جالبی که در رابطه با مازیار آل داوود و مجموعه آتشونی باید به آن توجه داشته باشید این است که برای مهمان هایی که به این اقامتگاه می آیند، مازیار آل داوود یک ساز استرالیایی به نام دیجیریدو و بعلاوه یک سازه بوشهری به نام دمام می نوازد و همین مسئله باعث شده تا بسیاری از افراد به روستایی گرمه آمده تا به صدای این دو ساز خاص و هیجان انگیز گوش بدهند.

سفر به روستای گرمه

حالا که شما را با زندگی نامه پدر بوم گردی ایران آشنا نموده و در رابطه با مازیار آل داوود توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه کردیم، باید به این مسئله بسیار مهم توجه داشته باشید که شما می توانید به راحتی به روستای گرمه در استان اصفهان سفر نموده و در این روستا به سراغ اقامتگاه بوم گردی مخصوص آتشونی بروید.

بعلاوه در آن جا می توانید با مازیار آل داوود هم صحبت شده و با پدر بوم گردی ایران گفت و گو کنید. امروزه در سراسر شهرهای بزرگ شاهد برگزاری تورهای مختلفی به منظور بازدید از روستای گرمه و اقامتگاه آتشونی هستیم و به همین علت به شما پیشنهاد می دهیم تا حتماً به این روستای زیبا و خاص سفر نموده و از آن تماشا کنید.

مطمئنا بازدید از اولین اقامتگاه بوم گردی ایران و پدر بوم گردی کشور اتفاق هیجان انگیز و فوق العاده ای است که هیچ گاه از فکر شما بیرون نخواهد بود و به همین علت است که به شما پیشنهاد می دهیم تا حتماً برای تعطیلات پیش روی خود برنامه ریزی نموده و روستای گرمه را به عنوان مقصد خود و اقامتگاه آتشونی را به عنوان محل اقامت خود در این روستای زیبا و خاص در استان اصفهان را انتخاب کنید.

منبع: الی گشت

به "همه چیز درباره مازیار آل داوود؛ پدر بوم گردی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره مازیار آل داوود؛ پدر بوم گردی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید