وزیر اقتصاد: در بدبینانه ترین شرایط 140 هزار میلیارد تومان درآمد بودجه محقق نمی گردد

به گزارش وبلاگ مهیار، وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: برآورد ما درباره تحقق نیافتن درآمد ها طی سال جاری آن هم در بدبینانه ترین شرایط 140 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وزیر اقتصاد: در بدبینانه ترین شرایط 140 هزار میلیارد تومان درآمد بودجه محقق نمی گردد

به گزارش گروه مالی وبلاگ مهیار، فرهاد دژپسند، در واکنش به پیش بینی کسری 180 هزار میلیارد تومانی بودجه در سال 99 گفت: عبارت کسری بودجه درست نیست، زیرا این کسری زمانی انجام می گردد که هزینه ها بر منابع و درآمد ها پیشی گرفته باشد.

وی ادامه داد: اکنون در ابتدای سال قرار داریم و تنها پیش بینی تحقق نیافتن مطرح است و براساس پیش بینی ما عدد اعلامی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی صحیح نیست.

دژپسند گفت: برآورد ما درباره تحقق نیافتن درآمد ها طی سال جاری آن هم در بدبینانه ترین شرایط 140 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی توضیح داد: جای تحقق نیافتن بودجه در منابع مصوبات بودجه مانند مالیات و واگذاری ها صورت خواهد گرفت و ما کوشش داریم حداکثر تحقق انجام گردد، اما در صورت عدم تحقق می توانیم به وسیله فروش اوراق این کسری بودجه را جبران کنیم.

وی با اشاره به برنامه وزارت اقتصاد و دارایی برای بحث مولدسازی دارایی های دولت هم گفت: ما برنامه جامعی برای موضوع مولدسازی دارایی ها داریم، اگرچه لزوما مولدسازی تبدیل به منابع بودجه ای نمی گردد و دیگر اینکه همین سال جاری هم انجام نخواهد شد، زیرا مولدسازی دارایی ها یک فرایند است و شاید اکنون شروع گردد، اما نتیجه آن در یک دوره زمانی دیگری به دست بیاید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وزیر اقتصاد: در بدبینانه ترین شرایط 140 هزار میلیارد تومان درآمد بودجه محقق نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اقتصاد: در بدبینانه ترین شرایط 140 هزار میلیارد تومان درآمد بودجه محقق نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید