وزیر خارجه آذربایجان: نخجوان به وسیله ایران به باکو متصل می گردد

به گزارش وبلاگ مهیار، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در گفت وگویی از شروع ساخت اولین پل بر روی رودخانه ارس به عنوان مسیری جایگزین برای متصل ساختن باکو به ارمنستان به وسیله نخجوان اطلاع داد.

وزیر خارجه آذربایجان: نخجوان به وسیله ایران به باکو متصل می گردد

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه آسبارز، جیحون بایرامف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: آذربایجان جهت جایگزینی برای متصل ساختن نخجوان آذربایجان به وسیله رود ارس دارد که ارمنستان را دور می زند. باکو به این منظور و طبق توافق با ایران، ساخت اولین پل روی رود ارس را شروع نموده است.

بایرامف سپس از ارمنستان به خاطر وقت کشی در انجام دادن وظایفش در زمینه کریدور زنگه زور انتقاد کرد. باکو با اجرای طرح کریدور زنگه زور قصد داشت جمهوری آذربایجان را به وسیله ارمنستان به نخجوان متصل کند.

ایروان از مدت ها قبل با طرح ایجاد این کریدور مخالفت نموده است و آذربایجان و ترکیه این طرح را پیش شرطی برای عادی سازی روابط با ارمنستان مشخص نموده اند.

به گفته بایرامف، آذربایجان با کوشش برای پیش برد این طرح، صرفا فرصتی برای ارمنستان فراهم می نماید که از عوامل همکاری منطقه ای جدا نیفتد. اگر ایروان تصمیم اشتباه را اتخاذ کند، به خودش آسیب می زند.

منبع: فرارو

به "وزیر خارجه آذربایجان: نخجوان به وسیله ایران به باکو متصل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه آذربایجان: نخجوان به وسیله ایران به باکو متصل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید