گروسی: دیدار با اسلامی بسیار مهم بود، ایران و آژانس باید همکاری خود را توسعه دهند

به گزارش وبلاگ مهیار، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ضمن مثبت ارزیابی کردن دیدارش با اسلامی، بر توسعه همکاری ایران و آژانس تأکید کرد و گفت که دوباره برای گفت وگوی سطح بالا با مقامات ایرانی به تهران می آید.

گروسی: دیدار با اسلامی بسیار مهم بود، ایران و آژانس باید همکاری خود را توسعه دهند

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ مهیار، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که شب گذشته (شنبه) در رأس هیأتی به منظور ملاقات و گفت وگو با رئیس سازمان انرژی اتمی وارد تهران شد، پیش از ظهر امروز (یکشنبه) 21 شهریور ماه با حضور در محل سازمان انرژی اتمی با محمد اسلامی ملاقات و گفت و گو کرد. این ملاقات حدود 2 ساعت به طول انجامید.

وی سپس در جمع وبلاگ مهیار گفت: مثل همیشه این افتخاری است برای من برای حضورم در تهران. برای من این بازدید بسیار مهم است چون اولین ملاقاتم بعد از روی کار آمدن دولت تازه در جمهوری اسلامی ایران است. این بدان معناست که ایران و آژانس باید با هم کار کرده و همکاری خود را توسعه دهند.

گروسی در ادامه از اسلامی و مهمان نوازی و گفت وگوی مثبت و عمیقی که داشتند قدردانی کرد و ادامه داد: ما باید درباره مسائل و موضوعات مختلف با هم مذاکره و تبادل نظر داشته باشیم. این اولین ملاقات من بعد از انتصاب آقای اسلامی است و درباره مسائل مهم فنی صحبت شد.

وی گفت: ظرف کمتر از 2 هفته کنفرانس عمومی آژانس در وین برگزار خواهد شد و این یکی از رویدادهای مهم هسته ای در جهان است. خرسند شدم از این که شنیدم آقای اسلامی سرپرستی هیأت ایرانی را دارد و توافق کردیم ادامه مذاکراتمان را در دفترم در وین ادامه دهیم و پس از آن من مجدداَ برای گفت وگوی سطح بالا با مقامات ایرانی به ایران برمی گردم.

گروسی بیان کرد: خرسندم گفت وگوهای ما نتیجه سازنده داشت، برای ادامه عملیات تجهیزات فنی آژانس که بسیار مهم است و این یک گارانتی مهم برای آژانس و جهان است و ما می توانیم در این چارچوب به ایران کمک کنیم که توافقات مثبت بعدی را داشته باشیم.

وی گفت: این شامل همکاری سازنده ما می شود برای پیشبرد برنامه صلح آمیز هسته ای ایران.

به گزارش فارس، این نخستین سفر گروسی به تهران در دولت سیزدهم و اولین ملاقات وی با محمد اسلامی رئیس تازه سازمان انرژی اتمی است. این سفر در آستانه نشست شورای حکام آژانس انجام می شود.

پیش از این برخی رسانه ها از سفر گروسی به تهران خبر داده بودند. خبرگزاری رویترز به نقل از چند دیپلمات که از نزدیک آژانس بین المللی انرژی اتمی را دنبال می کنند گزارش داد سفر مدیرکل آژانس به ایران تایید شده و او احتملاً اوایل روز یکشنبه وارد تهران می شود.

پیش تر شبکه آمریکایی بلومبرگ به نقل از چند مقام گزارش داد که رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پی ملاقات با محمد اسلامی رئیس تازه سازمان انرژی اتمی ایران پیش از کنفرانس وین است.

کننده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از این نسبت به اقدام غیرسازنده از سوی آژانس هشدار داد و گفت: آژانس و نهادهای سیاستگذار آن نمی توانند خود را از سرنوشت تفاهم هسته ای جدا کنند و هر اقدام غیر سازنده، مخل فرآیند مذاکره خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

به "گروسی: دیدار با اسلامی بسیار مهم بود، ایران و آژانس باید همکاری خود را توسعه دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروسی: دیدار با اسلامی بسیار مهم بود، ایران و آژانس باید همکاری خود را توسعه دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید