آذری جهرمی: فیلترینگ منسوخ خواهد شد

به گزارش وبلاگ مهیار، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه های دولت در زمینه اینترنت رسانی به تمام روستاهای بالای 20 خانوار و فراهم کردن بستر توسعه تجارت الکترونیک و ادامه دورکاری و حذف فیلترینگ در آینده اطلاع داد و گفت: توسعه تکنولوژی و بلاک چین واینترنت ماهواره ای و.. باعث منسوخ شدن فیلترینگ می گردد.

آذری جهرمی: فیلترینگ منسوخ خواهد شد

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار مالی کرونا محمد جواد آذری جهرمی گفت: ما برنامه داشتیم که تا انتها دولت تمام روستاهای کشور را به شبکه اینترنت متصل کنیم که همه گیری کرونا سرعت کار را بالا برد و لازم شد که مناطق محروم تر با احتیاج ضروری تر به صورت پروژه ویژه تعریف شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری در شرح تامین و تقویت اینترنت مناطق روستایی برای فراهم شدن ادامه تحصیل مجازی دانش آموزان و دانشجویان روستایی گفت: اینکه مناطقی با دسترسی محدود باشد، بسیار کم است و الان 98 درصد جمعیت کشور دسترسی به اینترنت دارند و تنها 10 درصد از روستاها با جمعیت دو درصد کل کشور هنوز متصل نشده که برای این موارد هم کارگروه ویژه تشکیل دادیم.

آذری جهرمی در رابطه با افزایش بهره وری دورکاری در دوران کرونا نیز گفت: برنامه ما یکی توسعه پهنای باند در کشور است که اجرا شده و دوم هم حمایت از کسب وکارهایی است که خدمات مربوط به دورکاری ارائه می دهند. ما به وسیله طرح نوآفرین حمایت از این کسب وکارها را انجام دادیم. اما مهم ترین برنامه ما و دولت حرکت در جهت دولت الکترونیک است که ستاد کرونا هم آن را موردتاکید قرارداده است. او ادامه داد: همه دستگاه ها باید سه خدمت پرطرفدار و پرمراجعه خود را در بستر اپلیکیشن دولت همراه ببرند که رشد قابل توجهی هم داشته است.

وزیر ارتباطات در رابطه با اینترنت ماهواره ای و احتمال فیلترینگ آن نیز گفت: توسعه تکنولوژی و سربرآوردن بلاک چین واینترنت ماهواره ای و.. باعث منسوخ شدن فیلترینگ خواهد شد. اصولا باید فیلترینگ فراموش گردد و اگر فناوری جدیدی در راه است، در فکر فیلترینگ آن نباشیم.

او اضافه کرد: آن چه اصالت دارد رقابت برای به دست آوردن بازار است که باید اصول خدمت رسانی و کسب سهمی از این بازار را در برنامه قرار دهیم. باید به سمت رقابت آزادانه در این فضا برویم تا بتوانیم سهمی از بازار آینده در این حوزه داشته باشیم.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "آذری جهرمی: فیلترینگ منسوخ خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذری جهرمی: فیلترینگ منسوخ خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید